TID & tendenser

Artikler fra tidsskriftet 2020

TID & tendenser nr. 1 2020

Det iscenesatte publikum

Publikum er ikke længere, hvad det har været. Godt nok ligner det som regel et helt…


Fra vugge til krukke: Livsfaser og forbrug

I stedet for at fokusere på køn og alder som segmenteringsværktøjer, kan…


Forretningsudvikling: Du har brug for teambuilding for at skabe værdi

Teambuilding giver mere mening end nogensinde før, når du som leder vil styrke…


Do build: Why beautiful businesses are the future 

The other day a business founder asked me if beauty could help his company become…


Bæredygtige gentagelser – gentagelsens fryd

“Gå, så går det nok”, har Søren Kierkegaard engang sagt. Og der er unægteligt noget…


Det bæredygtige fokus handler om mindre blær og mere business 

Vi taler meget om bæredygtighed. Men hvad mener vi egentlig, når vi taler om, at en…


Good cow, bad cow – aktivistisk madkommunikation 

Mad er blevet en politisk rugekasse. Den fostrer identitet og forbrugerfællesskaber,…


Mindful Eating 

Vi lever i en tid med store forandringer og store udfordringer. Kloden lider.…


Fremtidens bolig: The Coliving Code

The coliving industry is exploding. The practice of suffering through sky-high rent…


Fremtidens bolig: 7 boligtrends til fremtidens hjem

Læs med, når pej gruppens trendteam præsenterer syv markante boligtrends til…


TID & tendenser nr. 2 2020

Purpose-driven branding – forandringsledelse og ansvarlighed

Black Friday hører fortiden til. At skabe mening kommer til at betyde meget mere…


Ændret brugeradfærd på SoMe sender brands lysår frem på den digitale rejse 

Forbrugerne er under coronakrisen mere til stede på de digitale platforme, og…


Giv din kommunikation et kram

Der har aldrig før har været så mange muligheder for virksomheder til at…


Tal er bare dumme bogstaver

Flere årtiers blind fokus på data og målinger har undertrykt fantasi, handlekraft og…


Drømmeland 

Det er stort set samme scenarie hver eneste gang.  Jeg står foran en fyldt kirke,…


Mere fællesskab – mindre facit

Vi bliver til i de relationer, vi indgår i. Denne overskrift og størstedelen af…


Den glemte gris og den kasserede kartoffel

Det er tirsdag eftermiddag. Ulvetimen nærmer sig, og køen i supermarkedet slanger…


Techsperience

Hvordan teknologi kan hjælpe os med at udvide, forlænge og forbedre oplevelser, når…


Velkommen til vores tids vigtigste spil: Spillet om fremtiden

Væk din fremtidssans. Og vær med til at opdatere reglerne, så alle kan vinde, uden…


Farverig fremtid

Der kommer farver. Det livgivende, opløftende og inspirerende erstatter alt det…


Milestones – livsfaser hos Mindshare

Mindshare er et globalt integreret medie- og kommunikationsbureau, der arbejder i…


pej trend SS 21: Possibilist

Efter en række turbulente år præget af politisk mistillid, menneskelig skrøbelighed…


HR – udvikling eller afvikling

HR må videre. På en udviklingsrejse, der blandt andet kræver et opgør med…


TT nr. 3 er udkommet

Nu er den tredje udgave af TID & tendenser endelig udkommet. Glæd dig også til…


Det kreative nej

Afvisninger kan være en kreativ drivkraft. Ved at omfavne de fejl og afvisninger, vi…


Varmluftsstrategi for begyndere

Hvorfor blander topchefer sig alt for meget? Og hvorfor og hvordan skal medarbejdere…


pej colour crush

Selv om fremtiden emmer af flere nye bæredygtige, naturlige og kemikaliefrie…


Fatale forandringer – forstå forandringsledelse i en uforudsigelig verden

Vi er nødt til at blive bedre til at håndtere forandringer. Meget af det, vi gør i…


Nå, hvad får du så tiden til at gå med?

Et ret almindeligt spørgsmål til dem, der har rundet de 60-70 år. Dem, der formodes…


Samfundskontrakten

Et spørgsmål fra Kinas rigeste mand leder til en danmarksrejse på jagt efter svar.…


I et perfekt system er der altid tre medarbejdere, der sidder og drikker kaffe

Langt de fleste organisationers største problem er forstoppelse: Alt for meget ryger…


Selvstændige brands dropper deres Facebook-sider

Social Media-trenden, som Danmarks iværksættermiljø allerede har opdaget.


Alder – begrænsninger og muligheder

Alder som segmenteringsvariabel er en af de mest simple og mest gængse. Den er til…


Coming soon
Retail Mag nr. 1 2020

Franchise – Måske verdens bedste forretningsform for vækst?

At være dansk eller skandinavisk er en styrke og en særdeles stor fordel, når man…


How to create a more sustainable physical store and reach the (conscious) consumer

Sustainable retail is not only a trend, sustainable retail is part of new era,…


Future Forecast 2020

The Future Laboratory, a London-based strategic foresight consultancy, has just…


Vielsesringen og vaskepulveret – sådan kan virksomheder gøre personalisering cool fremfor creepy

De seneste år er der sket enorme fremskridt inden for kunstig intelligens og…


Hvordan din personlighed er en styrke for at skabe succesfulde kundeoplevelser

Kunder er kunder mindre end en procent af tiden, og de er mennesker 100 procent af…


E-handel på steroider

Som med al anden teknologi er der et usynligt kapløb i gang, hvor e-handlere…


Amazon Go eller Amazon Wait?

Den fagre nye verden er lige rundt om hjørnet, men hvis du tror, at Amazon Go er…


Gør butikken til brandets sanselige showroom 

Fremtiden ser lys ud for den fysiske butik – i hvert fald for de detaillister, som…


Fem digitale trends danske retailere ikke kan ignorere i 2020 

Internethandel har ændret forholdet mellem retailere og deres kunder. Men nye…


Fra vugge til krukke – livsfaser og forbrug

I stedet for at fokusere på køn og alder som segmenteringsværktøjer kan man med…


Retail i konstant udvikling

Som arkitekt inden for retailsegmentet har jeg fulgt udviklingen i branchen, der har…


Corona har skubbet os fem år frem i tid

Pandemien har ændret vores syn på arbejde, fritid og alle andre udadvendte aspekter…


Purpose: Er det vigtigere efter Covid-19?

Hvilken betydning har et klart formål for moderne forbrugere, og har brands, der har…


Sikkerhed – den mest relevante del af kundeoplevelsen i 2020

Covid-19 har været hård ved detailhandlen. Det ser bedre ud nu, men kunderne glemmer…


Greb du dit coronamomentum?

Hele detailbranchen fik en kæmpe mulighed foræret, da Covid-19 brød løs. Nogle greb…


Slå tilbage mod onlineshopping

Man kan se på e-handel som den store trussel mod detailhandel i fysiske butikker,…


Global retail innovation in the Covid landscape

In spite of the lockdown, we are already seeing innovative examples of ‘new retail’.…


Abonnementsrevolutionen – skal du med, mens tid er? 

Antallet af abonnementsforretninger eksploderer verden over i disse år. Amazon Prime…


Sådan mestrer du omnichannel 

Vejen til at sikre den gode og sammenhængende oplevelse er ofte lang og besværlig.…


Langt fra alle loyalitetsprogrammer forbedrer kundeoplevelsen 

Brands og butikker dedikerer flere og flere ressourcer til loyalitetsprogrammer, men…


Data og analytisk modenhed er afgørende 

I en krise som den, vi er på vej igennem, kastes etablerede svar til…


Can machines & AI become the brain of retail planning?

Retail head office managers need to think about whether sales are in line with…


Måling af kundeadfærd

Brands behøver ikke kende kundernes inderste, kun deres karakteristika. ’Det er…


Covid 19: en meget grim gave

Krisetid er læringstid. Det er det altid. Og det er nemt at sige lige nu, at vi…