TID & tendenser

Artikler fra tidsskriftet 2020

TID & tendenser nr. 1 2020

Det iscenesatte publikum

Publikum er ikke længere, hvad det har været. Godt nok ligner det som regel et helt…


Fra vugge til krukke: Livsfaser og forbrug

I stedet for at fokusere på køn og alder som segmenteringsværktøjer, kan…


Forretningsudvikling: Du har brug for teambuilding for at skabe værdi

Teambuilding giver mere mening end nogensinde før, når du som leder vil styrke…


Do build: Why beautiful businesses are the future 

The other day a business founder asked me if beauty could help his company become…


Bæredygtige gentagelser – gentagelsens fryd

“Gå, så går det nok”, har Søren Kierkegaard engang sagt. Og der er unægteligt noget…


Det bæredygtige fokus handler om mindre blær og mere business 

Vi taler meget om bæredygtighed. Men hvad mener vi egentlig, når vi taler om, at en…


Good cow, bad cow – aktivistisk madkommunikation 

Mad er blevet en politisk rugekasse. Den fostrer identitet og forbrugerfællesskaber,…


Mindful Eating 

Vi lever i en tid med store forandringer og store udfordringer. Kloden lider.…


Fremtidens bolig: The Coliving Code

The coliving industry is exploding. The practice of suffering through sky-high rent…


Fremtidens bolig: 7 boligtrends til fremtidens hjem

Læs med, når pej gruppens trendteam præsenterer syv markante boligtrends til…


Udkommet 29.05.2020
Artiklerne fra det trykte magasin kommer snart online.

TID & tendenser nr. 2 2020

Udkommer 21.09.2020

Udkommer 06.11.2020

Retail Mag nr. 1 2020

Franchise – Måske verdens bedste forretningsform for vækst?

At være dansk eller skandinavisk er en styrke og en særdeles stor fordel, når man…


How to create a more sustainable physical store and reach the (conscious) consumer

Sustainable retail is not only a trend, sustainable retail is part of new era,…


Future Forecast 2020

The Future Laboratory, a London-based strategic foresight consultancy, has just…


Vielsesringen og vaskepulveret – sådan kan virksomheder gøre personalisering cool fremfor creepy

De seneste år er der sket enorme fremskridt inden for kunstig intelligens og…


Hvordan din personlighed er en styrke for at skabe succesfulde kundeoplevelser

Kunder er kunder mindre end en procent af tiden, og de er mennesker 100 procent af…


E-handel på steroider

Som med al anden teknologi er der et usynligt kapløb i gang, hvor e-handlere…


Amazon Go eller Amazon Wait?

Den fagre nye verden er lige rundt om hjørnet, men hvis du tror, at Amazon Go er…


Gør butikken til brandets sanselige showroom 

Fremtiden ser lys ud for den fysiske butik – i hvert fald for de detaillister, som…


Fem digitale trends danske retailere ikke kan ignorere i 2020 

Internethandel har ændret forholdet mellem retailere og deres kunder. Men nye…


Fra vugge til krukke – livsfaser og forbrug

I stedet for at fokusere på køn og alder som segmenteringsværktøjer kan man med…


Retail i konstant udvikling

Som arkitekt inden for retailsegmentet har jeg fulgt udviklingen i branchen, der har…


Retail Mag nr. 2 udkommer 01.10.2020