Artikler

Mød en fremtidsforsker: Anne Skare Nielsen

Ifølge Anne Skare Nielsen bliver man et bedre menneske af at…

Kender du det tidligste farvekort i verden?

Vidste du, at verdens tidligste farvekort kommer fra Jylland?…

Negativ kapacitet?

Hvordan skal vi ruste vores børn til en turbulent fremtid?

Seks parametre for toplederens kommunikation

Jo mere du giver, des mere får du igen. Det er mantraet for den…

Ekspert advarer mod døde arbejdspladser

Hjemmearbejde skaber døde arbejdspladser, advarer forsker Eva…

Hvordan vil retail udvikle sig de kommende år?

Det spørgsmål har vi stillet denne måneds Fremtidspanel, hvor…

Hvordan ser 2023 ud?

Få overblikket over tidsånd, trends og forbrug , så du er klædt…

Omnichannel er ‘the new normal’

Selvom onlineshopping er ekstremt populært i dag, tyder flere…

Neutrality with a pop of happiness

As the European fair season is coming to an end, it is time to…

Hvis kære børn har mange navne, må ’Optimisme’ være det mest populære barn i klassen

Ja-hat, Jubeloptimist, Positivpoliti, Blåøjet, Naiv. Der har…

For lidt snak og endnu mindre handling

En ny rapport fra Impact viser, at der ikke er nogen…

Er du hoppet på ‘Quiet quitting’-bølgen?

Du siger ikke op. Du siger ikke fra. Er det slut med at gå den…

Er du nysgerrig på fremtiden?

Erkendelsen af at vi alle er rundet af noget forskelligt giver…

Loyalitetsprogrammer giver nye venner

Virksomheder er i stigende grad begyndt at holde styr på deres…

Hvilke teknologiske fremskridt bliver de mest markante i de kommende år?

Det spørgsmål har vi stillet denne måneds Fremtidspanel, hvor…

Brands skal bygge bro til den brede befolkning – ikke være fællesskabernes talerør

Fællesskaber og mangfoldighed er blevet en hygiejnefaktor, og…

Årets femte udgave af TID & tendenser er udkommet

I TID & tendenser nr. 5, som netop er landet hos alle…

Skab synergi via samspillet mellem offline og online

Adm. direktør hos Bog & idé, Marianne Lyngby Pedersen, og Head…

5 tips til den ekstraordinære shoppingoplevelse

For bare 10 år siden ville de fleste retailere ryste på hovedet…

Retaildesign i en cirkulær økonomi

Retaildesign-projekter er ressourcekrævende og producerer…

Væredygtighed er indersiden af bæredygtighed

Verden og menneskeheden står overfor en række sammenvævede…

Gå med det gode – om væredygtighed og energi

Enhver leder har til opgave at skabe størst mulig værdi for…

Upcycling – fra spild til spiseligt

Flødebolleskum lavet på kikærtevand, is på brødrester og…

Vi bliver alle flexitarer

Verden er vendt på hovedet, og forbrugerne bevæger sig i nye…