Forbrugerne er under coronakrisen mere til stede på de digitale platforme, og nethandlen stiger i flere brancher. Der er opstået nye digitale forretnings- og kommunikationsmuligheder for virksomheder. Under krisen er brugernes adfærd på de sociale medier dog blevet mere omskiftelig, og deres præmisser er skærpet. Det sender virksomheder ud i en svær balancegang, hvor vejen fra succes til shitstorm er kort.


Artiklen er skrevet af Therese Bigum Greve


 

I 2019 brugte danskerne mere end syv timer dagligt på diverse medier. Forbruget var så højt, at selv DR Medieforskning ikke kunne forestille sig nogen nævneværdig stigning, så længe der også skulle være tid til at arbejde og sove. Men med et socialt liv sat på standby, lukkede butikker og fuldtidsarbejde hjemme er mange forbrugeres mediebrug alligevel steget. Zoomer vi ind på de sociale medier, er der under krisen sket en markant stigning i forbruget. Ifølge Den

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.