Hvorfor blander topchefer sig alt for meget? Og hvorfor og hvordan skal medarbejdere blive bedre til at sige fra?


Artiklen er skrevet af Per Helge Sørensen


 

Jeg har arbejdet i store organisationer det meste af mit arbejdsliv. Og jeg har aldrig mødt en medarbejder, som satte meningsløse initiativer i gang for at skabe et falsk indtryk af, at han lavede noget vigtigt. Jeg tror simpelthen ikke på, at det finder sted. Der sidder ikke en ondsindet klasse af Djøf-bureaukrater og opfinder vanvittige projekter. Jeg kan heller ikke genkende, at medarbejdere i toppen af organisationen er idioter. Men hvad er så forklaringen på, at der opstår gnidninger i en organisation? Hvis det virkelig er rigtigt, at medarbejdere i toppen af organisationen er kompetente og dygtige. Og hvis de vitterligt kæmper af et godt hjerte for at skabe de bedste rammer for virksomhederne, hvordan kan det så være, at de menige med­arbejdere gang på

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.