Social Media-trenden, som Danmarks iværksættermiljø allerede har opdaget.


Artiklen er skrevet af Trine Ravnkilde


 

’Følg os på Facebook’. Sådan lyder virksomhedernes opfordring til kunderne. Sætningen står skrevet med store bogstaver på skilte i butikkerne, på virksomhedens hjemmeside, i nyhedsbreve og på tryksager. Vi vil have følgere og likes.  Altså, kun nogle virksomheder.

For zoomer vi helt ind på Danmarks iværksættermiljø, og på de mange hundreder af personlige brands og nye virksomheder, der har spiret frem de sidste par år, står der noget helt andet. Nemlig: ’Bliv en del af vores community’ .

Der er en kæmpe bølge af brands og selvstændige, der vælger at supplere – eller erstatte – deres Facebook-side med en Facebook-gruppe og bevæger sig fra tanken om følgere til visionen om et fællesskab med deres kunder.

 

Format er afgørende

I mit hjørne af Facebook-l

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.