Læs online

Nyeste udgave af TID & tendenser

Tidsskriftet TID & tendenser udkommer fem gange årligt, og du kan læse artiklerne fra de trykte udgivelser online som en del af dit abonnement.

Indhold

TID & tendenser05 — 2024

Hvad kommer 2025 til at byde på?

De fem eksperter Louise Aggerstrøm Hansen, Carsten Rose Lundberg, Simone Misser-Pedersen, Louise Orbesen og Jarle Fink Kondrup giver deres bud på, hvad vi kan forvente af 2025.

No one left – why the world needs more children

Verden står over for en demografisk krise med faldende fødselstal på tværs af kontinenter. Paul Morland ser på årsagerne til denne udvikling, og hvorfor er det afgørende at sikre fremtidige generationer.


Sådan skal fremtidens leder agere

Hvilke ønsker har medarbejdere på tværs af generationer til fremtidens leder? Det belyser Helene Mathiasen baseret på resultaterne fra ’Generationsanalysen 2024’.


Fremtidens ledere skal kunne balancere mellem trivsel og resultater

Hvordan skaber man en arbejdsplads, hvor medarbejdere trives og yder deres bedste? Elize Dimare og Johnny Sørensen giver gode råd via en særlig ledelsesmetode.


Danskerne er glade for deres nyhedsmedier, men de kan nogle gange få nok af nyheder

Kim Schrøder stiller skarpt på danskernes brug af og holdninger til de danske nyhedsmedier og ser nærmere på, hvorfor der er flere og flere, der undgår nyheder.


Mediebranchens nye spilleregler: Fem tendenser, der former mediemarkedet i 2025

Medielandskabet er i konstant bevægelse. Johnni Rosenquist præsenterer fem centrale trends, der vil være med til at forme mediebranchen i de kommende år.


The attention paradox: Hvordan navigerer vi i et paradoksalt reklamelandskab?

Reklamer bliver mødt med mere skepsis end nogensinde før. Simone Misser-Pedersen mener, at det kræver nytænkning og kreativitet at genvinde danskernes tillid og opmærksomhed.


Designing for human reconnection

Fremtidens design skaber, ifølge Maria Helgstrand, løsninger for mellemmenneskelig kontakt
og balance mellem menneske og teknologi, hvor vi kigger mere i øjne end i skærme.


Making ourselves uncomfortable

Jill Hawkins giver et indblik i, hvordan balancen mellem komfort og ubehag kan frigøre kreativitet og drive os mod forandring i en kaotisk verden.


pej trend AW 25/26: Transition

Mette Lykkegaard From dykker ned i fire forbrugertyper i sæsonen AW 25/26 under temaet Transition, som beskriver en overgang mellem to tilstande, faser eller situationer.

Læs artiklerne herBliv abonnent og få adgang

2025

Kommende udgivelser

Her ser du de seneste udgivelser af TID & tendenser. Klik på en udgave for at læse den. Dette kræver, at du har et abonnement og således kan logge ind. Læs mere om muligheden for et abonnement her.

No. 1 – 2025
Udgives 3. marts 2025

No. 3 – 2025
Udgives 13. juni 2025

No. 4 – 2025
Udgives 12. september 2025

No. 5 – 2025
Udgives 01. december 2025

Årets anden udgave af TID & tendenser udgøres af pej gruppens udgivelse Retail Mega Mag 4, som udkommer den 28. marts 2025 og sendes til alle abonnenter.