Læs online

Du kan altid læse den nyeste udgave online

Det fysiske tidsskrift TID & tendenser udkommer fire gange årligt, og du kan her læse indholdsfortegnelsen for den nyeste udgave af TID & tendenser.  Artiklerne fra de trykte tidsskrifter kan også læses online, som en del af dit abonnement.

Nyeste udgaveArkiv

2020

Nyeste udgivelser

Her ser du de nyeste udgivelser af TID & tendenser for i år. Klik på en udgave for at læse den. Dette kræver login, som du får, når du har et abonnement. Læs mere om muligheden for et abonnement her.

OBS: For at tilgå Retail Mag som e-pages kræver det et særskilt login. Find dette login under “mit (tt)”.

No. 1 – 2020
Udgivet 16. marts 2020

No. 2 – 2020
Udgivet 29. maj 2020

No. 3 – 2020
Udgives 21. september 2020

No. 4 – 2020
Udgives 6. november 2020

Retail Mag No. 1 – 2020
Udgivet 1. april 2020

Retail Mag No. 2 – 2020
Udgives 1. oktober 2020

Indhold

TID & tendensernr. 2 2020

12
Drømmeland
Sognepræsten Anna Mejlhede besøger drømmeland og afdækker, hvorfor drømme både er en spejling af det inderste i et menneske og af mulighedernes verden. Tag med i drømmeland.

20
Spillet om fremtiden
Fremtidsforskerne Anne Skare Nielsen og Henrik Good Hovgaard introducerer tidens vigtigste spil: spillet om fremtiden. Hvis du kan håndtere spillets regler, så bliver du en god futurist.

34
Den glemte gris og den kasserede kartoffel
Grisen spiser vi stadig, men den har ikke samme fremtrædende plads som tidligere, og kartoflen har fået hård konkurrence fra ris og pasta. Johanne Birn kaster lys over vores madkultur.

44
Milestones – livsfaser hos Mindshare
Segmenterings- og målgruppebeslutninger er og bliver en af de mest komplekse opgaver i en virksomhed. Ifølge Simone Misser-Pedersen er kunsten er at finde et perspektiv, som er tæt koblet til forbrugerens købsbeslutninger og -motiver.

52
Mere fællesskab – mindre facit
Vi bliver til i de relationer, vi indgår i. Og relationernes vigtighed og deres betydning er ikke blevet mindre med tiden. Belinda Hornshøj beskriver relationens væsen gennem fire begreber: Føl, drøm, skab og del.

66
Possibilist – pej trend SS 21
Efter en række turbulente år præget af politisk mistillid, menneskelig skrøbelighed og klimatisk massehysteri er sæsonen forår/sommer 2021, ifølge Rie Fjordsøe Rasmussen, igen fuld af håb, tro på fremskridt og en opløftende indstilling til fremtiden.

76
Farverig fremtid
Mette Milling har skrevet en artikel om farver og trivsel. Det livgivende, opløftende og inspirerende erstatter alt det hvide og sortgrå, som har præget hjem og arbejdspladser i mange år.

88
Giv din kommunikation et kram
Astrid Haug mener, at vi skal løfte kommunikationen op over de daglige tweets og pressemeddelelser via KRAM-modellen. KRAM er et akronym for kontekst, ressourcer, agilitet og mål.

94
Purpose-driven branding
Fremtidens konkurrenceparameter er, ifølge Thomas Holland Christensen, transparens og formålsdrevet branding, der rammer plet i en tidsånd, hvor forbrugerne er klar til mere dybde.

100
Tal er bare dumme bogstaver
Lars Hedegaard Pedersen og Henrik Juul belyser, hvordan flere årtiers blind fokus på data og målinger har undertrykt fantasi, handlekraft og kritisk sans, og overladt alt til algoritmer og viden fra i går.

106
Techsperience
Teknologi er en wow-faktor, som kan hjælpe os med at udvide, forlænge og forbedre oplevelser, men det kræver, ifølge Jarle Fink Kondrup, at vi først forstår krop og hjerne.

112
Den digitale rejse
Ændret brugeradfærd på SoMe sender brands lysår frem på den digitale rejse, idet en række nye digitale forretningsmodeller og kommunikationsmuligheder er vokset frem. Therese Bigum Greve forklarer hvorfor og hvordan.

Læs artiklerne online

2019

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Du finder login under ‘mit (tt)‘. Er du ikke allerede abonnent? Læs mere om et abonnement her.

2018

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Du finder login under ‘mit (tt)‘. Er du ikke allerede abonnent? Læs mere om et abonnement her.

2017

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Du finder login under ‘mit (tt)‘. Er du ikke allerede abonnent? Læs mere om et abonnement her.

2016

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Du finder login under ‘mit (tt)‘. Er du ikke allerede abonnent? Læs mere om et abonnement her.

2015

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Du finder login under ‘mit (tt)‘. Er du ikke allerede abonnent? Læs mere om et abonnement her.