Læs online

Du kan altid læse den nyeste udgave online

Det fysiske tidsskrift TID & tendenser udkommer fire gange årligt, og du kan her læse indholdsfortegnelsen for den nyeste udgave af TID & tendenser.  Artiklerne fra de trykte tidsskrifter kan også læses online, som en del af dit abonnement.

Nyeste udgaveArkiv

2020

Nyeste udgivelser

Her ser du de nyeste udgivelser af TID & tendenser for i år. Klik på en udgave for at læse den. Dette kræver login, som du får, når du har et abonnement. Læs mere om muligheden for et abonnement her.

OBS: For at tilgå Retail Mag som e-pages kræver det et særskilt login. Find dette login under “mit (tt)”.

No. 1 – 2020
Udgives 16. marts 2020

No. 2 – 2020
Udgives 29. maj 2020

No. 3 – 2020
Udgives 21. september 2020

No. 4 – 2020
Udgives 6. november 2020

Retail Mag No. 1 – 2020
Udgives 1. april 2020

Retail Mag No. 2 – 2020
Udgives 1. oktober 2020

Indhold

TID & tendensernr. 3 2020

14
Samfundskontrakten
Vi skal bevare alt det gode ved det danske samfund, vores velfærd. Det kan vi kun gøre, hvis vi har velstanden til det. Så hvad skal der til for at få virksomheder til at opstå, trives og blive
store i Danmark?

26
Varmluftsstrategi for begyndere
Hvorfor blander topchefer sig alt for meget? Og hvorfor og hvordan skal medarbejdere blive bedre til at sige fra? Bliv klogere på hvorfor strategi er både vigtig og umulig.

34
I et perfekt system er der altid tre medarbejdere, der sidder og drikker kaffe
Langt de fleste organisationers største problem er forstoppelse: Alt for meget ryger indenbords, alt for lidt ryger ud. Der er behov for en ny smørelse, der kan få kredsløbet i gang igen.

40
HR – afvikling eller udvikling?
HR, som vi kender det, har ingen fremtid – ikke engang på kort sigt. De, der insisterer på at blive stående, vil se øjeblikkelige konsekvenser i forhold til organisationens evne til at tiltrække, eksekvere og udvikle.

46
Fatale forandringer – forstå forandringsledelse i en uforudsigelig verden
Vi er nødt til at blive bedre til at håndtere forandringer. Meget af det, vi gør i dag, peger i den gale retning: Det gør forandringer til noget, der er svært. Til noget, der alligevel ikke nytter noget eller bare er noget, der skal overstås, som en undtagelse.

60
Selvstændige brands dropper deres Facebook-sider
Bliv klogere på Social Media-trenden, som Danmarks iværksættermiljø allerede har opdaget.

66
pej colour crush
Farver påvirker vores humør, energiniveau og velbefindende, og derfor vil farver kun få større betydning for vores forbrugsvaner fremover.

84
Det kreative nej
Afvisninger kan være en kreativ drivkraft. Ved at omfavne de fejl og afvisninger, vi støder på livet igennem, kan de give os positiv energi og blive værdifulde medspillere i vores kreativitet.

90
Alder – begrænsninger og muligheder
Alder som segmenteringsvariabel er en af de mest simple og mest gængse. Den er til at arbejde med i relation til store mængder data, men den er ikke specielt retningsvisende for forbrug gennem livet.

104
Nå, hvad får du så tiden til at gå med? 
Pensionister formodes ikke længere at have et fast arbejde. Derfor bliver de spurgt, hvad de så skal lave, nu hvor arbejdet ikke er vigtigt længere.

Læs artiklerne online

2019

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Du finder login under ‘mit (tt)‘. Er du ikke allerede abonnent? Læs mere om et abonnement her.

2018

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Du finder login under ‘mit (tt)‘. Er du ikke allerede abonnent? Læs mere om et abonnement her.

2017

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Du finder login under ‘mit (tt)‘. Er du ikke allerede abonnent? Læs mere om et abonnement her.

2016

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Du finder login under ‘mit (tt)‘. Er du ikke allerede abonnent? Læs mere om et abonnement her.

2015

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Du finder login under ‘mit (tt)‘. Er du ikke allerede abonnent? Læs mere om et abonnement her.