Læs online

Nyeste udgave af TID & tendenser

Tidsskriftet TID & tendenser udkommer fire gange årligt, og du kan læse artiklerne fra de trykte blade online som en del af dit abonnement.

Indhold

TID & tendenser03 — 2021

12
Den modne målgruppe
Det grå guld, ældrebyrden, ældrestyrken, seenagers, flydende alder og fire forskellige seniorfaser. Louise Byg Kongsholm stiller skarpt på den modne målgruppe.

26
Performancemål er præcise – men branding er bedre
I en tid med fokus på online markedsføring taler man meget om followers, likes, delinger eller cost pr. ’et-eller-andet’. Men virker det? Det kommer Ole E. Andersen med sit bud på.

32
Når konverteringsfokusset kvæler dit brand
Simone Misser-Pedersen belyser, hvorfor mange negligerer den langsigtede branding og lader sig forføre af klik, konverteringer og kortsigtede salgstal.

42
Morgendagens iværksættere udvikler i fællesskab
Det nordiske madlandskab udvikler sig hele tiden, både på restaurantsiden og blandt de mange iværksættere, som ifølge Mia Maja Hansson skal sikre et mere mangfoldigt og bæredygtigt produktudvalg.

50
Når maden smager af god stemning
Når vi spiser, handler oplevelsen af måltidet om meget mere, end hvordan maden smager. Johanne Birn ser nærmere på, hvad det egentlig er på spil, når vi oplever et måltid.

60
Bæredygtighed afhænger af helhedsbetragtninger
Forskning og udvikling skal bane vejen for en mere bæredygtig forbrugeradfærd, hvor bæredygtige brands kan differentiere sig ved at tilbyde lettere adgang til bæredygtige fødevarer. Det mener Lars Hedegaard Pedersen.

68
pej colour crush
Hvordan ser fremtidens forbrugere ud, og hvilke farver vil de blive tiltrukket af? Pernille Kirstine Møller præsenterer fire udvalgte og essentielle farver, som alle afspejler væsentlige forandringer.

78
pej kids – a new beginning
Pernille Kirstine Møller gives a sneak peek of the content from the new pej kids trend book, which is created for commercial brands who cater to families and children.

88
Fremtidens ledere er morgendagens helte
Cæcilia Nilsson har defineret 17 Ledelsesmål, som er et overordnet, ambitiøst værdisæt, der giver plads til den enkelte lederpersonlighed, og som bekræfter lederen i, at man ikke er alene.

94
Hjernepauser – genopladning og gratis genialitet
Pausen er en nødvendighed for alle hjerner, og evnen til at holde pause er overskudsadfærd.
Pia Hauge belyser vigtigheden af, at de mentale batterier genoplades – også på arbejdspladsen.

104
Hvor er empatien blevet af?
Manglen på sund fornuft i virksomheder (og i livet) har en klar, om end indirekte forbindelse til en omsiggribende mangel på empati. Sådan lyder vurderingen fra Martin Lindstrøm.

Læs artiklerne online

2021

Udgivelser i år

Her ser du de nyeste udgivelser af TID & tendenser for i år. Klik på en udgave for at læse den. Dette kræver login, som du får, når du har et abonnement. Læs mere om muligheden for et abonnement her.

OBS: For at tilgå Retail Mag som e-pages kræver det, at du også her opretter et password. Det kan du gøre her.

No. 1 – 2021
Udgives 8. marts 2021

No. 2 – 2021
Udgives 20. maj 2021

No. 3 – 2021
Udgives 20. september 2021

No. 4 – 2021
Udgives 16. november 2021

Retail Mag No. 1 – 2021
Udgives 20. april 2021

Retail Mag No. 2 – 2021
Udgives 1. oktober 2021