Læs online

Nyeste udgave

Tidsskriftet TID & tendenser udkommer fire gange årligt, og du kan læse artiklerne fra de trykte blade online som en del af dit abonnement.

Indhold

TID & tendenser02 — 2021

Stilhed & fordybelse

14
Det intelligente mellemrum
Ifølge Bastian Overgaard sætter flere og flere virksomheder og organisationer stilhed på dagsordenen for at træffe bedre beslutninger og skabe nærvær i en travl hverdag.

22
Fordybelse – fremtidens superevne
Fordybelse forløser menneskets potentiale som tænkende og skabende væsen. Pia Hauge mener, at fordybelse kan noget så attråværdigt som at skabe stilhed i en støjende verden.

Trendforskning

34
It is time for a fresh view of the future
Andrea Kates presents a new leadership superpower: Futureproofing, which is based on four core capabilities: See, Learn, Decide, Commit.

44
Kend din trend
Trends er hovedingrediensen i succes, og ifølge Louise Byg Kongsholm er der meget at vinde ved at lære at se trends før alle andre og vide, hvor forbrugerne vil løbe hen i morgen.

Inspiration

56
Intuition – pej trend SS 22
Fremtidens forbrugere skal lade intuitionen råde. Pernille Kirstine Møller argumenterer for, at vi skal hvile mere i os selv, i vores natur og i vores individuelle rejse gennem livet.

66
Den nye minimalisme
I dag er minimalismen meget mere end bare æstetik. Sådan lyder det fra Mads Arlien-Søborg, der ser nærmere på minimalismen, som synes at være tilbage igen.

Virksomhedskultur

78
Does the world need Mavericks?
According to Billie Carn, the answer is yes, because pushing humanity forward is dependent on humans using business as a force for good. Humans who care.

88
Your company culture
Alan Moore believes that culture is the foundation of any organisation as it is the unique psychological coding that shapes how we engage and interact with each other.

Anti-trend & genbrug

98
Anti-trend og bæredygtig livsstil
Hvad vil det sige at leve et bæredygtigt liv? Kristine Hornshøj Harper betragter bæredygtig livsstil som en livsform, man kan opretholde og bevare, uden at den har miljømæssige omkostninger.

106
Tænk hvis vores forbrug gik i 0
På DBA er der mere end to millioner ting til salg. Så der er vel egentlig nok til at forsyne en hel del af os med alt, hvad vi mangler. Sofie Folden Lund belyser resultaterne i Genbrugsindekset 2021.

Læs artiklerne online

2021

Udgivelser i år

Her ser du de nyeste udgivelser af TID & tendenser for i år. Klik på en udgave for at læse den. Dette kræver login, som du får, når du har et abonnement. Læs mere om muligheden for et abonnement her.

OBS: For at tilgå Retail Mag som e-pages kræver det et særskilt login. Find dette login under “mit (tt)”.

No. 1 – 2021
Udgives 8. marts 2021

No. 2 – 2021
Udgives 20. maj 2021

No. 3 – 2021
Udgives 20. september 2021

No. 4 – 2021
Udgives 16. november 2021

Retail Mag No. 1 – 2021
Udgives 20. april 2021

Retail Mag No. 2 – 2021
Udgives 1. oktober 2021