Læs online

Nyeste udgave af TID & tendenser

Fra 2022 udkommer tidsskriftet TID & tendenser seks gange årligt, og du kan læse artiklerne fra de trykte blade online som en del af dit abonnement.

Indhold

TID & tendenser04 — 2021

12
Hvordan bliver 2022?
Liselotte Lyngsø, Lars Tvede, Anne-Marie Dahl, Johannes
Andersen og Louise Byg Kongsholm kommer med hver deres bud på, hvad de tror vil blive kendetegnende for det kommende år.

22
De, der bliver ledere i dag, bliver det ikke i fremtiden
I fremtiden vil vi opleve en anden form for lederskab. Fremtidens leder vil i højere grad lede for at lære. Sådan lyder vurderingen fra Louise Orbesen.

30
Ledelse af ledere – kunsten at finde og træde nye stier
Når en leder rykker opad i organisationen, skal noget læres og andet aflæres. Det er afgørende at vide hvad og hvordan. Ifølge Lene Flensborg og Mette Lohse kræver det vilje og omtanke at lykkes som leder af ledere.

40
Genstart fællesskabet 
Kriser og dybe forandringer i organisationer rammer både den enkelte og fællesskabet. Men hvad skal der til for at revitalisere fællesskaber, når sammenhængs-kraften er gået tabt? Det kommer Stine Reintoft med et bud på.

48
Etik, klima og identitetspolitik ændrer vores kostvaner
Vores tolerance over for mad, der ikke umiddelbart opfattes som ’naturligt’, vokser i disse år. Flemming Birch mener, at tiden er ved at være rigtig for mad med rødder i et laboratorium snarere end i marken og stalden.

58
Bæredygtig æstetik, hygiejne og nye teknologier i fremtidens emballagedesign
Emballagedesignet er en afgørende faktor, når forbrugerne skal vælge produkter. Helle Dollerup Lyngaa Wegeberg stiller skarpt på nogle af de trends og tendenser, som vil blive fremtrædende i de kommende år.

74
Viljestyrke – pej trend AW 22/23
Rie Fjordsøe Rasmussen og Pernille Kirstine Møller kaster lys over fire viljestærke forbrugertyper i sæsonen efterår og vinter 22/23, der alle vælger deres egen vej.

84
En særlig stemning
Det gør noget særligt ved os at træde ind i en atmosfære, hvor indretningen er vokset frem over tid, i takt med livet der leves. Mette Milling giver et indblik i vigtigheden af stemning i rum, der påvirker både krop og sind.

94
Fremtidens ledere er morgendagens helte
Cæcilia Nilsson har defineret 17 Ledelsesmål, som er et overordnet, ambitiøst værdisæt, der giver plads til den enkelte lederpersonlighed, og som bekræfter lederen i, at man ikke er alene.

94
Markedsføring er kærlighed
Anita Dalsgaard forudsiger, at de virksomheder, der forstår værdien af den kærlige relation, er dem, der vil få størst gavn af online markedsføring i fremtiden.

104
Corona styrker content
Covid-19-pandemien har gjort content marketing mere relevant end nogensinde. Jesper Laursen præsenterer fem fokuspunkter for dig, der vil have succes med det værdiskabende indhold i 2022.

Læs artiklerne online

2021

Udgivelser i år

Her ser du de nyeste udgivelser af TID & tendenser for i år. Klik på en udgave for at læse den. Dette kræver, at du har et abonnement og således kan logge ind. Læs mere om muligheden for et abonnement her.

OBS: For at tilgå artikler fra Retail Mag kræver det, at du også her opretter et password. Det kan du gøre her.

No. 1 – 2021
Udgives 8. marts 2021

No. 2 – 2021
Udgives 20. maj 2021

No. 3 – 2021
Udgives 20. september 2021

No. 4 – 2021
Udgives 16. november 2021

Retail Mag No. 1 – 2021
Udgives 20. april 2021

Retail Mag No. 2 – 2021
Udgives 1. oktober 2021