Læs online

Nyeste udgave af TID & tendenser

Tidsskriftet TID & tendenser udkommer fem gange årligt, og du kan læse artiklerne fra de trykte udgivelser online som en del af dit abonnement.

Indhold

TID & tendenser04 — 2023

FREMTIDENS VELFÆRDSSAMFUND

Fremtidens velfærdsstat – snild teknologi og hjælp til selvhjælp
De teknologiske muligheder, samskabelse og befolkningens sammensætning sætter ifølge Johannes Andersen retningen for fremtidens velfærdsstat.

De forkælede, urimelige og krævende forbrugere og borgere
Ifølge Eva Steensig er magtforholdet mellem forbrugere og virksomheder, borgere og system, blevet vendt på hovedet.

 

INSPIRATION

4 key trends – SS 24
Mette Lykkegaard From fra pej gruppens trendteam stiller skarpt på fire essentielle nøglefarver, teksturer, materialer og former til sæsonen SS 24.

Nordisk outdoor er en modpol til det hektiske liv
Danskerne har for alvor taget outdoorlivet til sig. Mads Arlien-Søborg ser nærmere på det, der tidligere var en niche, men som i dag er blevet en livsstil for mange.

 

LEDELSE

Energetisk ledelse skaber den rette balance
Det er på tide, at vi lægger gårsdagens ledelse på hylden og fremkalder det sande potentiale, så vi kan stå stærkt i en foranderlig verden. Det mener Gitte Madelaire.

Design af den frisatte organisation
Christian Bason og Sune Knudsen stiller skarpt på, hvordan designernes mindset og værktøjer kan bidrage til at skabe en selvledende organisation.

 

RETAIL / E-TAIL

Omnichannel – når virksomheden skal fungere som én enhed
Det er kommercielt ekstremt attraktivt. Men omnichannel er ifølge Martin Jagd Graeser ikke kun en marketingøvelse, da det kræver en målrettet strategisk indsats.

Hvordan Web3-teknologier kan forbedre fremtidens omnichannel

Anna Katrine Matthiesen mener, at det er essentielt for alle omnichannel-retailere, at de begynder at eksperimentere med Web3-teknologier.

 

BRANDING

Genopfind dig selv
Branding er vigtigere end nogensinde. Bettine Ortmann tror på, at man som virksomhed skal have fokus på at genopfinde sig selv, skabe relationer og udvikle et stærkt brand.

The pendulum swings back to brand
After years of dominating the mix, marketers reconsider performance marketing. Today, a strong brand supersedes a performance approach, according to Neil Cohen.

Læs artiklerne herBliv abonnent og få adgang

2023

Kommende udgivelser

Her ser du de seneste udgivelser af TID & tendenser. Klik på en udgave for at læse den. Dette kræver, at du har et abonnement og således kan logge ind. Læs mere om muligheden for et abonnement her.

No. 1 – 2023
Udgives 20. februar 2023

No. 2 – 2023
Udgives 26. april 2023

No. 3 – 2023
Udgives 15. juni 2023

No. 4 – 2023
Udgives 22. september 2023

No. 5 – 2023
Udgives 20. november 2023