Læs online
Nyeste udgave af TID & tendenser
Tidsskriftet TID & tendenser udkommer fem gange årligt, og du kan læse artiklerne fra de trykte udgivelser online som en del af dit abonnement.
Indhold
TID & tendenser01 — 2025
TRENDS I 2025
Future Five 2025
Det globale trendbureau The Future Laboratory præsenterer fem fokusområder, som bliver afgørende for brands at forstå og forholde sig til i det kommende år.
8 forbruger- og marketingtrends for 2025
Julie Daugaard, Emilie Kusk Nielsen, Paw Bæk Hansen og Johanne la Cour fra dentsu giver et indblik i de mest fremtrædende forbruger- og marketingtrends i 2025.
FOKUS PÅ STRATEGI
Start strategiarbejdet med at se ’Terminator’-filmene
Ifølge Henrik Ørholst er strategi et spørgsmål om at sikre din virksomhed og gøre noget, de andre ikke gør – og dermed skabe grundlaget for succes.
From stuck to scale: A new strategic blueprint for breakthrough growth
Det har aldrig været vigtigere for virksomheder at gentænke deres forretningsstrategi. Andrea Kates kommer med sit bud på en ny tilgang til strategisk vækst.
Byudvikling som katalysator for vækst i detailhandlen
Nikolai Klausen mener, at der bør være mere fokus på at skabe stærke bymidter, der kombinerer oplevelser, handel og bæredygtig byudvikling i en digital tidsalder.
AI revolutionerer fremtidens arbejdsmarked
For virksomheder i alle brancher er AI en afgørende faktor for såvel vækst som konkurrenceevne. Bent Dalager belyser teknologien, som skaber nye muligheder og udfordringer.
ESG
ESG er blevet hverdag for danske virksomheder
I stedet for kun at fokusere på kortsigtede finansielle resultater, skal danske virksomheder fremover til at se økonomi i et større billede. Carina Hedemark stiller skarpt på ESG.
ESG er ikke en administrativ pligtopgave, men en værdifuld vækstmotor
Nils Würtzenfeld ser på, hvorfor virksomheder bør anskue ESG som et gavnligt konkurrenceparameter, da det kan bidrage til at erobre markedsandele.
GENERATIONER & ALDRING
Aldersdiskrimination er overalt omkring os
Aske Juul Lassen retter blikket mod aldersdiskrimination, som både er usynlig og allestedsnærværende. Selv dem, der praktiserer den, opdager det ofte ikke.
Seniorerne er nøglen til fremtidens velfærdssamfund
Alt for ofte bliver seniorer set som en byrde i velfærdssamfundet, men realiteten er, at de rummer en enorm ressource. Det er vurderingen fra Bjarne Hastrup.
2025
Kommende udgivelser
Her ser du de seneste udgivelser af TID & tendenser. Klik på en udgave for at læse den. Dette kræver, at du har et abonnement og således kan logge ind. Læs mere om muligheden for et abonnement her.
Årets anden udgave af TID & tendenser udgøres af pej gruppens udgivelse Retail Mega Mag 4, som udkommer den 28. marts 2025 og sendes til alle abonnenter.