Læs online

Nyeste udgave af TID & tendenser

Tidsskriftet TID & tendenser udkommer seks gange årligt, og du kan læse artiklerne fra de trykte blade online som en del af dit abonnement.

Indhold

TID & tendenser02 — 2022

TIDSÅND

Hvordan vil konflikten i Ukraine påvirke verdenssamfundet i den kommende tid?

Anne Skare Nielsen, Johannes Andersen og Anne-Marie Dahl kommer med hvert deres bud på, hvordan samfundet vil udvikle sig i slipstrømmen af konflikten mellem Ukraine og Rusland.

Sænk hastigheden og øg effektiviteten
Det er ikke nemt at sætte tempoet ned, men når du lever og tænker langsommere, handler du både klogere og hurtigere. Ifølge Henrik Tingleff er tid det moderne menneskes guld.

 

DIGITALISERING

Dagen du forstod NTFs
Jarl Rosenlykke stiller skarpt på NFTs, som er et af de emner, hvor folk kigger mærkeligt på en, så snart man åbner munden. Men i øjeblikket er der en eksplosion af kreativitet og kommercialisering inden for NFTs.

Metaverse – fremtidens nye virtuelle verden?
Forestil dig en hverdag, hvor du færdes lige så meget I virtuelle rum som I den virkelige verden. Lyder det skørt, og som noget der ligger mange år ud i fremtiden? Så tager du fejl, mener Nina Bech Stage.

10 game-changing metaverse retail concepts
The metaverse is not a thing of the future – it is already moving retail beyond the physical restraints of reality. Jack Stratten presents 10 must-see metaverse concepts that are redefining retail.

 

INSPIRATION

4 key trends – AW 22/23
Rie Fjordsøe Rasmussen highlights four important key trends for the AW 22/23 season within colours, texture, technology, materials and shapes for the design, furniture and interior industry.

Manifesting Utopia
Sustainability is more than a buzzword, so how can we engage our audiences better around this movement? Faith Robinson gives an insight into four macro-trends to drive effective sustainable communications.

 

KUNDEREJSEN

10 konkrete redskaber til at udvikle bedre kunderejser
Hvordan omsætter man visioner og strategier for gode kundeoplevelser til konkret handling? Ifølge Søren Bechmann handler det om at sætte fokus på de rejser, vi som kunder sendes på fra A til B.

Nye vaner – ny kunderejse
Ikke siden iPhonens lancering har vi set et så dramatisk skift i adfærden som under coronakrisen. Vi taler reelt om fem til ti års udvikling af købsadfærden på bare 24 måneder. Sådan lyder det fra Jens Thrane-Møller.

Læs artiklerne onlineBliv abonnent og få adgang

2022

Kommende udgivelser

Her ser du de nyeste udgivelser af TID & tendenser for i år. Klik på en udgave for at læse den. Dette kræver, at du har et abonnement og således kan logge ind. Læs mere om muligheden for et abonnement her.

No. 1 – 2022
Udgives 18. februar 2022

No. 2 – 2022
Udgives 22. april 2022

No. 3 – 2022
Udgives 20. juni 2022

No. 4 – 2022
Udgives 5. september 2022

No. 5 – 2022
Udgives 24. oktober 2022

No. 6 – 2022
Udgives 12. december 2022