Læs online

Nyeste udgave af TID & tendenser

Tidsskriftet TID & tendenser udkommer fem gange årligt, og du kan læse artiklerne fra de trykte udgivelser online som en del af dit abonnement.

Indhold

TID & tendenser01 — 2025

TRENDS I 2025

Future Five 2025

Det globale trendbureau The Future Laboratory præsenterer fem fokusområder, som bliver afgørende for brands at forstå og forholde sig til i det kommende år.

8 forbruger- og marketingtrends for 2025

Julie Daugaard, Emilie Kusk Nielsen, Paw Bæk Hansen og Johanne la Cour fra dentsu giver et indblik i de mest fremtrædende forbruger- og marketingtrends i 2025.

 

FOKUS PÅ STRATEGI

Start strategiarbejdet med at se ’Terminator’-filmene

Ifølge Henrik Ørholst er strategi et spørgsmål om at sikre din virksomhed og gøre noget, de andre ikke gør – og dermed skabe grundlaget for succes.

From stuck to scale: A new strategic blueprint for breakthrough growth

Det har aldrig været vigtigere for virksomheder at gentænke deres forretningsstrategi. Andrea Kates kommer med sit bud på en ny tilgang til strategisk vækst.

Byudvikling som katalysator for vækst i detailhandlen

Nikolai Klausen mener, at der bør være mere fokus på at skabe stærke bymidter, der kombinerer oplevelser, handel og bæredygtig byudvikling i en digital tidsalder.

AI revolutionerer fremtidens arbejdsmarked

For virksomheder i alle brancher er AI en afgørende faktor for såvel vækst som konkurrenceevne. Bent Dalager belyser teknologien, som skaber nye mulig­heder og udfordringer.

 

ESG

ESG er blevet hverdag for danske virksomheder

I stedet for kun at fokusere på kortsigtede finansielle resultater, skal danske virksomheder fremover til at se økonomi i et større billede. Carina Hedemark stiller skarpt på ESG.

ESG er ikke en administrativ pligtopgave, men en værdifuld vækstmotor

Nils Würtzenfeld ser på, hvorfor virksomheder bør anskue ESG som et gavnligt konkurrenceparameter, da det kan bidrage til at erobre markedsandele.

 

GENERATIONER & ALDRING

Aldersdiskrimination er overalt omkring os

Aske Juul Lassen retter blikket mod aldersdiskrimination, som både er usynlig og allestedsnærværende. Selv dem, der praktiserer den, opdager det ofte ikke.

Seniorerne er nøglen til fremtidens velfærdssamfund

Alt for ofte bliver seniorer set som en byrde i velfærdssamfundet, men realiteten er, at de rummer en enorm ressource. Det er vurderingen fra Bjarne Hastrup.

Læs artiklerne herBliv abonnent og få adgang

2025

Kommende udgivelser

Her ser du de seneste udgivelser af TID & tendenser. Klik på en udgave for at læse den. Dette kræver, at du har et abonnement og således kan logge ind. Læs mere om muligheden for et abonnement her.

No. 1 – 2025
Udgives 7. marts 2025

No. 3 – 2025
Udgives 13. juni 2025

No. 4 – 2025
Udgives 12. september 2025

No. 5 – 2025
Udgives 01. december 2025

Årets anden udgave af TID & tendenser udgøres af pej gruppens udgivelse Retail Mega Mag 4, som udkommer den 28. marts 2025 og sendes til alle abonnenter.