Hvordan teknologi kan hjælpe os med at udvide, forlænge og forbedre oplevelser, når vi møder og husker verden gennem vores følelser.


Artiklen er skrevet af Jarle Fink Kondrup


 

Teknologi er en wow-faktor. Når nye produkter og teknologiske udviklinger præsenteres, skaber det ofte bølger af begejstring blandt både forbrugere, virksomheder, foreninger og alt derimellem. Men når vi skal undersøge, hvordan teknologien kan bruges til at skabe oplevelser for og med os, bliver vi nødt til først at forstå noget af det måske mindst teknologiske, vi har, nemlig vores krop og vores hjerne.

Vores hjerne er en muskel – og en doven en af slagsen. Hvis den kan slippe for at arbejde, så gør den det. Den vil nemlig for alt i verden spare energi. Når vi som personer møder noget nyt, det kan være en begivenhed, en butik, et produkt eller en service, så er hjernen hurtig til at undersøge, om det er noget, den har set før. Vores

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.