Black Friday hører fortiden til. At skabe mening kommer til at betyde meget mere fremadrettet, end det hidtil har gjort, og det gælder både forbruger, forbrugsvaner og kulturen deri.


Artiklen er skrevet af Thomas Holland Christensen


 

Jeg har ofte spurgt mig selv: Er vi djævelens advokat, eller er vi endelig på vej i en retning, hvor vi kan pudse glorien og skabe reel mening med det, vi laver? Og hvad er meningen med branding og marketing? Formålet er at skabe mening med produktet og servicen, som virksomheden leverer, for derved vi kan sælge vores produkter og services til forbrugeren. Men kan vi selv vælge, eller er vi blot slaver af den kultur, som samfundet og systemet dikterer os i retningen af?

 

Greenwashing vildleder forbrugeren

Greenwashing handler om at mislede forbrugeren med misvisende påstande om miljømæssige fordele ved et produkt, en service eller en virksomheds praksis. Sagt med an

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.