Design thinking er et system, som blandt andet udnytter designeres viden, fornemmelser og metoder til at møde menneskers behov med det, der er teknologisk muligt og levedygtigt, så en virksomhed kan konvertere forbrugerindsigt og -værdi til markedsmuligheder.

Af Tom Elert

En designtænkende virksomhed har altid fokus på sine kunder og slutbrugerne. Den har en holis­tisk tilgang til design, som Steve Jobs havde hos Apple, hvilket gennemsyrer hele den måde, organisationen tænker, udvikler og arbejder på. Metoderne hedder design management og innovation management, hvilket betyder, at man hele tiden har kunderne i centrum og forsøger at løse deres problemer bedst muligt med afsæt i funktionalitet og brugeroplevelse.

“Design er strategi, systemer, processer og servicer i lige så høj grad som servicedesign, industriel design, oplevelsesdesign, grafisk design, interiørdesign, arkitektur og planning. Design handler ikke bare om, hvordan de

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.