04/03/2015
A golden age for retail
Retail has never been so exciting, or moved so fast. The pace of change seems to…
04/03/2015
Fuld integration eller pengene tilbage
Detailhandel er på mange måder blevet en mere hård og krævende disciplin.…
04/03/2015
Du bestemmer, hvad dine kunder foretrækker
Vores præferencer kan ændres, selv om betingelserne ikke er forandret ud fra en…
04/03/2015
Now you’re sixty-four
Alle taler om dem. De købestærke kæmpegenerationer fra efterkrigstiden. Men ingen…
04/03/2015
Ældre er unge med gråt hår og penge på lommen
Vi lever længere i dag end tidligere, og middellevetiden vokser stadig. Jo ældre vi…
04/03/2015
Tænk ud af (emballage) boksen
Kampen om at skille sig ud fra mængden på supermarkedets hylder har aldrig været…
04/03/2015
Dansk design – på vej mod en ny dansk guldalder?
Unægtelig et spørgsmål, der er blevet stillet utallige gange gennem de sidste 20-30…
04/03/2015
Nye naturlige inspirationskilder
Naturen har altid været en inspirationskilde for design, men selve kilden til…
04/03/2015
Fra ekstra ordinær til ekstraordinær
Men krisen har fået os til at fremstå i et mere ærligt lys, hvor facaderne falder,…
04/03/2015
Prækariatet – Sårbar, sparsommelig og entreprenant?
En ny samfundsklasse i kraftig vækst, som opstår ved overgangen fra velfærdsstat til…
04/03/2015
Fremtidsspor og gamechangers
I fremtidsforskning handler det om at være opmærksom på, at ting forandres, og…
04/03/2015
Crisis of physiology
Are we as a global society going to have to declare personal energy bankruptcy as we…
04/03/2015
Bæredygtighed og CSR lever på lånt tid
CSR-arbejdet i private og offentlige virksomheder praktiseres efter normer og…
04/03/2015
The Maker Movement
Det er en udvikling, som kan komme til at revolutionere den måde, vi producerer…
04/03/2015
Velkommen til deltagersamfundet
Er vores samfund ved at blive mere centraliseret eller decentraliseret?
04/03/2015
Ny teknologi virker ikke
Vi går fra on time til online. Men utviklingen skaper ikke vekst eller økt…
04/03/2015
Konstruktive Nyheder
Hvorfor negativitet kan ødelægge medier og demokrati. Og hvordan man kan forbedre…
18/05/2015
The consumers of tomorrow
Meet four types of consumers, who will dominate the consumption landscape for the…
18/05/2015
The power of showrooming
En ny trend følger i kølvandet på den krævende forbruger og den høje…
18/05/2015
Hvis det handler om dine kunder, så køber de!
Omnichannel er virksomhedernes svar på kundernes cross channel-adfærd, hvor data…
18/05/2015
Fremtidens succesvirksomheder
Evnen til at skabe en livslang relation til forbrugerne vil afgøre, hvilke brands og…
18/05/2015
Kreativitet skal skabe værdi!
Vi hylder dagligt de kreative kræfter som nutidens frelser af vores samfunds- og…
18/05/2015
Danmark i et lavrentemiljø – hvordan kan det gå?
Kan det bedst betale sig at opbevare penge i skuffen eller under madrassen som…
18/05/2015
Fremtidens strategivalg kører i ring
Vi har reelt intet har lært af 100 års erfaringer, op- og nedture og brændte…
18/05/2015
Du er kun 5 spørgsmål fra din nye strategi
I fremtiden vil virksomhedens strategiudvikling ikke kun handle om gå i nye…
18/05/2015
Succestyranniet og den planlagte fiasko
Vi sætter så mange deadlines op, at vi stensikkert ikke kan nå at opfylde alt det,…
18/05/2015
Den digitale organisation…er agil, åben og skalerbar
Hvis virksomheder i dag vil skabe et levedygtigt fundament i en stadigt mere…
18/05/2015
The Minifesto
What lies ahead? Where is the mountain road taking us? We cannot know – only follow…
18/05/2015
Design der revolutionerer
Skil dig ud! Forbliv relevant! Vær eksplicit! Disse tre opfordringer har afgørende…
18/05/2015
Simpel kompleksitet
pej trend-sæsonen forår og sommer 2016 fokuserer på at skabe inspiration og…
18/05/2015
Vi løber med et ingefærshot i hånden, mens vi drømmer om et liv i balance
Forbrugerne vil have måltidsløsninger, der er sprængfyldte med næringsstoffer og god…
18/05/2015
Together alone
Vores fundament udfordres, og nye traditioner og værdier vinder langsomt indpas,…
18/05/2015
Sammenhængskraft i en ny virkelighed
I en digital, fragmenteret og hyper-kompleks virkelighed er der brug for, at vi…
18/05/2015
Om at genkende sig selv i det fremmede
Der mangler 'samlende scener' for udfoldelse af demokratiet og 'spejle' i form af…
23/09/2015
Trends i reklame- og medieforbrug
Er der trods alt fortsat nytte og effekt for markedsføring i livsstilsbrancherne i…
23/09/2015
Trendforskning – vildfarelse eller sund fornuft
Hvis man har overblik over og kan forstå trends, kan man tilpasse sine produkter,…
23/09/2015
Generation Alpha
Kendskabet til fremtidens storforbrugere er essentielt allerede nu, da de er…
23/09/2015
Generation K ”Fuck you”
De unge vil ganske enkelt ikke acceptere at skulle passe ind i de organisatoriske…
23/09/2015
At være et menneske i mængden
Hvordan kan det være, at vi ’i flokken’ glemmer at optræde, som vi ellers plejer at…
23/09/2015
Hvad er det dog for noget med liberalisme og egoisme?
Hvis folk havde mindre egeninteresse eller egoisme, for så ville de ikke se en grund…
23/09/2015
Fremtidens boligudtryk
Boligen følger med de tendenser, der præger samfundet – ikke kun i Danmark men…
23/09/2015
Digital skræddersyning
I fremtiden skal kunden involveres i virksomheden og designprocessen på nye måder.……
23/09/2015
Materiale- og overfladeinnovationer
Sanserne udfordres, når nye materialer eller materialekombinationer sammenflettes i…
23/09/2015
Æstetisk bæredygtighed
Det handler om at skabe produkter, der ’holder’ kvalitetsmæssigt såvel som…
23/09/2015
Ny nordisk innovation
Når mange mestrer innovation lige godt, hvordan skaber man så en innovationsmæssig…
23/09/2015
Drop mellemlederne, dyrk din kultur og bliv et med passionens verden
Den klassiske opdeling mellem kultur og erhverv giver ikke længere mening.
23/09/2015
Fremtidens museer – kulturkatedraler eller oplevelsescentre?
Museerne bliver i stadigt større omfang spændt for turismeudviklingens vogn.
23/09/2015
Selfie med ambitioner, modstand og håb
Vi lever i en tid med øget polarisering og svækkede traditionelle bolværker, hvor…
23/09/2015
10 egenskaber fremtidens omsorgspersonale ikke kan undvære
Den teknologiske udvikling tegner en radikal anderledes fremtid for…
04/01/2016
Human revolution
Arbejdsmarkedet forandrer sig. Der har altid været en eller anden form for HR. Men…
04/01/2016
Kend din trendtype
Viden om trends kan sikre, at man lancerer det rigtige produkt på det rigtige…
04/01/2016
A Small World – Global trends in children’s retail
Children’s retailing is unique because it has no single customer type. Instead it…
04/01/2016
Din kommunikation skal kunne rykke verden!
Mediebranchen bløder. Alligevel fortsætter journalister og kommunikationsfolk med at…
04/01/2016
Hvad kan du lære af Underdanmarks Jægersoldater?
Underdanmarks jægersoldater – de sociale supermønsterbrydere – er begavede, har…
04/01/2016
Private Label vokser sig endnu større
Andelen af varer produceret og markedsført som private label har vokset sig…
04/01/2016
Bæredygtig onlinehandel – et overset potentiale
De to områder bæredygtighed og onlinehandel bliver sjældent sammenstillet.
04/01/2016
Når hotellet bliver en destination
I dag tilbyder hotellerne unikke og anderledes oplevelser, så de bliver selve…
04/01/2016
Rediscover – pej trend efterår og vinter 16/17
Design og mode skal genopdage sit oprindelige dna i en ny verden og tage sin egen…
04/01/2016
Jeres kvinder og sønner forlader jer!
De gammeldags parametre, som mange organisationer stadig er konstrueret på, udmatter…
04/01/2016
Har vores danske velfærdsmodel spillet fallit?
Henrik Libak kigger på den samfundsform, der har bragt os langt, men som nu er en…
02/12/2015
Fritænkernes bud på 2016
2015 går snart på hæld og dermed er det tid til at kigge frem mod 2016. Vi har bedt…