Reklame- og vidensbureauet Envision har gennemført en større undersøgelse af, hvad den digitale ’disruption’ har betydet for danske familiers forbrug, værdier, livsstil og samvær.

Børnefamilien er et vigtigt kundesegment – ikke mindst for detailhandelen, fordi den har et stort, fast og kontinuerligt forbrug. Efter en årrække med lave boliglån og skattelettelser er det månedlige rådighedsbeløb endda forholdsvis højt. Det gør familien interessant i kommercielle sammenhænge.

Derfor findes der også i forvejen en del undersøgelser af familien, men ingen havde endnu set på, hvorvidt det digitale har skabt grundlæggende ændringer for familien. Har det forandret familiens forbrug, værdier, livsstil og samvær? Svaret er et rungende JA – og lad det være sagt med det samme: Familien Danmark kæmper med det digitale; de har brug for hjælp.

Alene det faktum, at mere end hver tredje forælder dagligt tjekker arbejdsmailen hjemmefra, har skabt

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.