Foråret og sommeren 2017 fokuserer på ’det gode liv’. Et liv, som grundet 17 forskellige livsfaser, byder på forskellige behov og udfordringer, som derfor også kræver produktløsninger, der kan hjælpe til at skabe ’det gode liv’.

Den største udfordring for fremtidens design i en verden hvor mulighederne for mange er endeløse, er at skabe design, der giver mening, og som opfylder de basale drømme om ’det gode liv’.

’Det gode liv’ er dog et begreb, som modsat tidligere er i opbrud og blevet meget afhængig af, hvilken fase i livet forbrugeren befinder sig i.

Klassisk livstilssegmentering peakede i 80’erne og 90’erne
I dag skal man forstå forbrugerens 17 livsfaser og tilknyttede drømme og ønsker for at kunne segmentere og skabe nye produkter, der giver mening. Til hver livsfase knytter sig nogle drivere, som fortæller om, hvad der grundlæggende skaber motivationen til et bedre materielt liv eller en bedre mental

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.