TID & tendenser

Artikler fra tidsskriftet 2016

A new food revolution

Få en opdatering på de nyeste og skarpeste retailkoncepter inden for fødevareområdet…


Er godt strategiarbejde guld værd?

Oplever I som virksomhed ofte, at dagligdagens udfordringer overskygger langsigtet…


Fremtidens bosætning og danskernes boligønsker

Boligen har stor betydning for de fleste danskere både økonomisk og følelsesmæssigt.…


Børn – den herskende klasse?

Det debatteres jævnligt, at børn i stigende grad har indflydelse på familiens…


Alphaerne – de små storforbrugere

Få er ordentligt forberedt på Generation Alpha, men før man kan forestille sig det,…


Kundeloyalitetsprogrammer virker de?

Det vrimler efterhånden med loyalitetsklubber, kundeklubber og bonuskort i Danmark.…


Den langsommelige skønhed

Det skønne, interessante og tiltrækkende betragtes ikke længere som det nye og…


Genopdagelse af naturen

Naturen er den livskabende, den brødfødende og ressourcegivende kilde. Så hvorfor er…


Natur i byen

'Urban gardening’ og ’Urban farming’ har grebet både forbrugere og innovatører ved…


Farvel til gæstemaden

I en verden, hvor alle har råd til bøf på en flad onsdag, er svaret mere…


De nye ’foodies’

En beskrivelse af de spirende trends, der tegner sig i horisonten samt en…


A new business model emerges

As the economic outlook coupled with recent indicators on changes in spending…


Deleøkonomi

Deleøkonomien er tredoblet på et år, men det er stadig i høj grad et hovedstads- og…


Verdens mest innovative virksomheder

Denne artikel skal inspirere dig igennem korte fortællinger fra nogle af de mest…


Trendsociologi – værdiskabelse i din virksomhed

Virksomheder kan drage stor fordel af at vide, hvorledes de bedst imødekommer nye…


pej explorer – en verden af inspiration

pej explorer er et værktøj til dig, som ønsker trendnavigation i en verden med…


pej trend SS 17: Rum til det gode liv

Trendtemaerne for foråret og sommeren 2017 fokuserer på ’det gode liv’.


The future of 3D printing

Technological innovations have become so integral to our fabric of personal…


Design thinking = Bedre performance

Design thinking er et system, som blandt andet udnytter designeres viden,…


Antropologi som drivkraft for innovation

Frem for at forretningsudvikle som alle ens konkurrenter, skal man i stedet finde…


Skab shopper-selvsikkerhed

Få greb til at klæde dine kunder på til at tage kvalificerede beslutninger, så de…


Sansespil – hvordan smager, dufter og føles dit brand?

Som fysisk forretning har man mulighed for at inddrage sanserne og påvirke…


Nichemagasiner – et nyt statussymbol på sofabordet

Midt i digitaliseringen vinder et nyt printmedie frem, der i lige så høj grad skal…


Få loyale kunder med en virksomhedsblog

Overraskende få virksomheder er tilsyneladende klar over, hvor værdifuldt et redskab…


Når Facebook korrumperer verden

Facebook burde være en gave for et repræsentativt demokrati, men de demokratiske…


Den digitale børnefamilie under luppen

Reklame- og vidensbureauet Envision har gennemført en større undersøgelse af, hvad…


Back to nature med native cooking

Ny gastronomisk trend, som i en tid fyldt med teknologi har fokus på naturen og…


Vilde butikker i Tokyo

Tokyo er en af verdens største byer og førende, når det gælder retaildesign og…


Pop-up-paradigmet

Både brands og forbrugere er vilde med det dynamiske format, der byder på et utal af…


Cross channel version 2.0

Detailhandlen har måttet omstille sig hurtigere end nogensinde før, men hvad kommer…


Forbrugsmæssig mindfulness

LOHAS er blevet en betydelig driver for forbrug i den vestlige verden, og derfor er…


Sig det enkelt!

Du skal forholde dig til en svimlende mængde kommunikation hver eneste dag, og det…


Space 10 – et globalt innovationslab

Cirkulær økonomi, hackathons, maker-spaces, co-living og slow design er begreber,…


Hvorfor idéer både er magiske og værdiløse på samme tid

Hvordan kommer folk på de fantastiske idéer, som ændrer deres liv og ofte også…


Sådan (for)bliver du innovativ

Innovation handler om, hvad det ’næste’ er, hvad det bedste er, og hvordan det…


Gentænk din virksomhed gennem kultur

Der er ingen tvivl om, at der er potentiale i at lade kultur og erhvervslivet tale…


Gåsen og dens gyldne æg

Innovation trives langt bedst ved en kombination af mange små enheder, der er…


Konstruktiv designrevolution   

Fra ”Jeg vil ikke nøjes” over fokus på substans til en ny epoke, hvor etik, æstetik,…


Tryghed – Gammelt guld på nye flasker

Tryghed er et af de helt essentielle elementer, der skal til, for at vores liv kan…


Det taktile bånd

Søger man som designer at etablere et følelsesmæssigt bånd mellem sit designobjekt…


Lad emballagen understøtte helhedsoplevelsen af dit brand

Den helt rigtige indpakning skaber en stærk sansebåret helhedsoplevelse af et brand…


Brands med en mission

En ny generation af brands vender op og ned på de gamle spilleregler for god…


pej trend AW 17/18 – En konstruktiv fremtid

Trendtemaerne til sæsonen AS 17/18, hvor der er behov for en ny og mere konstruktiv…


pej explorer

I en verden med uendelige mængder af inspiration guider pej explorer dig i den…


How to marry a Millennial

Our needs and values change over time meaning that new and old marriage traditions…


Ægte – eller ikke at ægte?

Hvad bruger vi egentlig bryllupper til i et samfund, hvor vi slet ikke behøver at…


Autenticiteten genbesøgt

Begrebet autenticitet lever stadig, sælger stadig og animerer os stadig. Er det mon…


”Det var noget helt andet, vi havde forventet os”

Den ægte og uforfalskede liste over nye it-ord, der mangler i ordbogen.


Hvordan bruger vi sociale medier i fremtiden?

Er det udviklingen på medierne, som påvirker vores adfærd, eller er det vores…


Den Næste Digitale Bølge

Digitaliseringen er over os, og den kommende bølge kommer primært til at handle om…


Hvornår har du sidst kedet dig?

Til den skingre lyd af livets vilde ridt i hamsterhjulet funderes der en stille…