TID & tendenser
Artikler fra tidsskriftet 2019
20/03/2019
Er fremtidens arbejdsmarked elastisk, eller hænger det i en tynd elastik?
Omstillingsparat, forandringsvillig, tilpasningsdygtig, robust, innovativ,…
15/03/2019
Den motiverede medarbejder deler
Hvad er mere troværdigt, end når det er medarbejdere, der deler historier om og fra…
15/03/2019
Fra ansatte til ambassadører
Reklame- og vidensbureauet Envision sætter i en ny analyse medarbejderen som…
15/03/2019
Co-working Spaces: Building Community
Changing work habits combined with excess retail space mean there is a tremendous…
15/03/2019
The future labour market: Classical creativity is no longer enough
What is the future of creative work? It is not the robots we should worry about when…
15/03/2019
Hvordan skal vores kontor se ud i fremtiden?
Det fysiske kontor skal på en gang være stedet, hvor virksomhederne kan…
14/03/2019
De unge generationers opgør med nutidens fastlåste arbejdsstyrke
Den tilværelse og det arbejdsmarked, som de unge generationer bliver en del af, står…
14/03/2019
Alt kan blive et job
En af nutidens store gamechangere er demografi. I og med at der bliver mange flere…
14/03/2019
Det fleksible arbejdsmarked
Vi står foran en tid, hvor måden, vi arbejder på, radikalt vil ændres. En tid, hvor…
14/03/2019
Frie fugle og agile organisationer
Det står efterhånden klart, at erhvervslivet er underlagt et krav om konstant…
14/03/2019
Hastighed, forandringer og fleksibilitet vil kendetegne fremtidens arbejdsmarked
Aldrig har det været nemmere at flytte personer, varer, penge, produkter,…
14/03/2019
The future of work with inclusivity in mind
There is no doubt that the future will present new challenges and opportunities. But…
14/03/2019
Arbejdet bliver mindre interessant i fremtiden
I et mere og mere individualiseret samfund er der ikke noget at sige til, at…
14/03/2019
Hvem skal lave det kedelige arbejde i fremtiden?
Arbejde er noget værre noget. Arbejdsbegrebet rækker over et kæmpe spektrum, helt…
14/03/2019
Fremtidens talenter er femfold fantastiske
Team-hunting, bonus boostere, dataetisk ledelse og hyper feedback er nogle af de…
05/06/2019
Touchpoints i kunderejser: Hvor og hvordan skabes værdi?
Flere og flere taler om touchpoints og diskuterer i samme sætning forløbet af…
04/06/2019
Gør kunderejsen til omdrejningspunkt for marketing og salg
Kunderejsen – the Customer Journey – stormer frem på agendaen hos administrerende-,…
04/06/2019
Fejl er ikke noget at være stolt af
Hvorfor er fejl pludselig blevet moderne? Så moderne, at nogle organisationer…
04/06/2019
8 foodtrends i det nye årti: Hvad kommer efter plantefars, avokadotoast og alkoholfrie drinks?
Dette årti har stået på en myriade af fødevaretrends, som blev født under krisen og…
04/06/2019
pej trend SS 20: Identitet
I pej trend SS 20 åbner vi op for en sæson, hvor vi i højere grad kan finde ind til,…
04/06/2019
Equality is bad for creativity
How do we ensure a creative future for the happiest country in the world?
04/06/2019
Det kreative Danmarks sande potentiale
En ny bog, der bærer navnet ’Det kreative Danmark’, har til formål at inspirere alle…
27/09/2019
Generation X, Millennials og Baby Boomers – Er der hold i påstandene?
Generationer er et af tidens helt store buzzwords. Selve ideen, om at generationer…
27/09/2019
Hvad du skal vide om de unge
Der findes én grundregel i forhold til at tiltrække og fastholde de unge…
26/09/2019
Fremtidens materialer
En stigende interesse for naturens ressourcer, velvære, genbrug og kreativitet har…
26/09/2019
The rise of experiential retail
The discussion of retail is on the agenda for most companies. We can call it ‘the…
26/09/2019
6 supertendenser til børn
Rie Fjordsøe Rasmussen stiller skarpt på seks væsentlige supertrends, som vil…
26/09/2019
Fællesskaberne lever, og de lever godt
Selv om der ofte er snak om et mere splittet Danmark, så er der stadigvæk masser af…
26/09/2019
Verden er meget bedre, end folk tror
En indsigt i de erhvervsmæssige græsrødder har vækket Lars Tvedes nysgerrighed for…
26/09/2019
Den autentiske retail-atmosfære
Ifølge Mia Borch Münster påvirkes forbrugerne i høj grad af atmosfæren i en butik,…
26/09/2019
Se verden med andre øjne
En ny bog med titlen ’Med andre øjne – om service, design og servicedesign’ retter…
26/09/2019
Fremtiden for omnichannel marketing
Det har været et marketing buzzword i en del år nu, men ifølge Gartner L2 er 2019…
28/11/2019
Talent Pipeline Strategi – Rekruttering, fastholdelse og optimering
Denne artikel vil tage udgangspunkt i konceptet ’Talent Pipeline’ til at integrere…
28/11/2019
Helhjertet ledelse
Morten Mortensen blev ansat hos Bestseller som medarbejder nummer 22 og var del af…
28/11/2019
Human innovation – nøglen i bæredygtig ledelse
At være en bæredygtig leder i en moderne, agil verden er et spændende koncept med…
28/11/2019
Den moderne organisation er ikke en maskine
Jeg har godt nok hørt det tit – både i topledelserne og i bestyrelserne. Jeg har…
28/11/2019
8 mikrotrends: Fra mere til bedre
Disse otte betydelige mikrotrends vil påvirke livsstilsbranchen i en tid, hvor vi…
28/11/2019
Health and Wellness Futures 2019
Wellness is a burgeoning industry but consumers are feeling overwhelmed and the…
28/11/2019
Our new century and the sustainability factor
Goodness, how the world has changed . We have heard it all before, too – for…
28/11/2019
Fra gradienter til interaktiv emballage
Der er emballage alle vegne. Lige fra discountsupermarkedet og købmanden til online-…
28/11/2019
Den næste store sundhedsrevolution: Farvel til patienterne
Der findes ikke nogen sektor, der er så kompliceret som sundhed. Så tilgiv dig selv,…
28/11/2019
Fremtidsmad
Det kan være svært nok at nå frem til, hvad vi skal spise i aften. Så det er vovet…
28/11/2019
pej trend AW 20/21: Modstandskraft
I pej trend AW 20/21 gør vi os klar til en fremtid, hvor vi kan opnå en stærk…