TID & tendenser

Artikler fra tidsskriftet 2019

Er fremtidens arbejdsmarked elastisk, eller hænger det i en tynd elastik? 

Omstillingsparat, forandringsvillig, tilpasningsdygtig, robust, innovativ,…


Den motiverede medarbejder deler

Hvad er mere troværdigt, end når det er medarbejdere, der deler historier om og fra…


Fra ansatte til ambassadører

Reklame- og vidensbureauet Envision sætter i en ny analyse medarbejderen som…


Co-working Spaces: Building Community

Changing work habits combined with excess retail space mean there is a tremendous…


The future labour market: Classical creativity is no longer enough

What is the future of creative work? It is not the robots we should worry about when…


Hvordan skal vores kontor se ud i fremtiden?

Det fysiske kontor skal på en gang være stedet, hvor virksomhederne kan…


De unge generationers opgør med nutidens fastlåste arbejdsstyrke 

Den tilværelse og det arbejdsmarked, som de unge generationer bliver en del af, står…


Alt kan blive et job 

En af nutidens store gamechangere er demografi. I og med at der bliver mange flere…


Det fleksible arbejdsmarked

Vi står foran en tid, hvor måden, vi arbejder på, radikalt vil ændres. En tid, hvor…


Frie fugle og agile organisationer

Det står efterhånden klart, at erhvervslivet er underlagt et krav om konstant…


Hastighed, forandringer og fleksibilitet vil kendetegne fremtidens arbejdsmarked

Aldrig har det været nemmere at flytte personer, varer, penge, produkter,…


The future of work with inclusivity in mind

There is no doubt that the future will present new challenges and opportunities. But…


Arbejdet bliver mindre interessant i fremtiden

I et mere og mere individualiseret samfund er der ikke noget at sige til, at…


Hvem skal lave det kedelige arbejde i fremtiden? 

Arbejde er noget værre noget. Arbejdsbegrebet rækker over et kæmpe spektrum, helt…


Fremtidens talenter er femfold fantastiske 

Team-hunting, bonus boostere, dataetisk ledelse og hyper feedback er nogle af de…


Touchpoints i kunderejser: Hvor og hvordan skabes værdi? 

Flere og flere taler om touchpoints og diskuterer i samme sætning forløbet af…


Gør kunderejsen til omdrejningspunkt for marketing og salg 

Kunderejsen – the Customer Journey – stormer frem på agendaen hos administrerende-,…


Fejl er ikke noget at være stolt af 

Hvorfor er fejl pludselig blevet moderne? Så moderne, at nogle organisationer…


Strategi på kanten

Vi er så heldige at leve i en af de måske mest interessante tider i…


pej trend SS 20: Identitet 

I pej trend SS 20 åbner vi op for en sæson, hvor vi i højere grad kan finde ind til,…


Equality is bad for creativity 

How do we ensure a creative future for the happiest country in the world?


Det kreative Danmarks sande potentiale 

En ny bog, der bærer navnet ’Det kreative Danmark’, har til formål at inspirere alle…


Tid til tillid? 

Det er blevet tid til tillid. Det er der meget, der tyder på i et nyt…


Generation X, Millennials og Baby Boomers – Er der hold i påstandene?

Generationer er et af tidens helt store buzzwords. Selve ideen, om at generationer…


Hvad du skal vide om de unge

Der findes én grundregel i forhold til at tiltrække og fastholde de unge…


Fremtidens materialer

En stigende interesse for naturens ressourcer, velvære, genbrug og kreativitet har…


The rise of experiential retail

The discussion of retail is on the agenda for most companies. We can call it ‘the…


6 supertendenser til børn

Rie Fjordsøe Rasmussen stiller skarpt på seks væsentlige supertrends, som vil…


Fællesskaberne lever, og de lever godt

Selv om der ofte er snak om et mere splittet Danmark, så er der stadigvæk masser af…


Verden er meget bedre, end folk tror

En indsigt i de erhvervsmæssige græsrødder har vækket Lars Tvedes nysgerrighed for…


Den autentiske retail-atmosfære

Ifølge Mia Borch Münster påvirkes forbrugerne i høj grad af atmosfæren i en butik,…


Se verden med andre øjne

En ny bog med titlen ’Med andre øjne – om service, design og servicedesign’ retter…


Fremtiden for omnichannel marketing

Det har været et marketing buzzword i en del år nu, men ifølge Gartner L2 er 2019…


Talent Pipeline Strategi – Rekruttering, fastholdelse og optimering 

Denne artikel vil tage udgangspunkt i konceptet ’Talent Pipeline’ til at integrere…


Helhjertet ledelse 

Morten Mortensen blev ansat hos Bestseller som medarbejder nummer 22 og var del af…


Human innovation – nøglen i bæredygtig ledelse 

At være en bæredygtig leder i en moderne, agil verden er et spændende koncept med…


Den moderne organisation er ikke en maskine 

Jeg har godt nok hørt det tit – både i topledelserne og i bestyrelserne. Jeg har…


8 mikrotrends: Fra mere til bedre

Disse otte betydelige mikrotrends vil påvirke livsstilsbranchen i en tid, hvor vi…


Health and Wellness Futures 2019

Wellness is a burgeoning industry but consumers are feeling overwhelmed and the…


Our new century and the sustainability factor

Goodness, how the world has changed . We have heard it all before, too – for…


Fra gradienter til interaktiv emballage 

Der er emballage alle vegne. Lige fra discountsupermarkedet og købmanden til online-…


Den næste store sundhedsrevolution: Farvel til patienterne

Der findes ikke nogen sektor, der er så kompliceret som sundhed. Så tilgiv dig selv,…


Fremtidsmad

Det kan være svært nok at nå frem til, hvad vi skal spise i aften. Så det er vovet…


pej trend AW 20/21: Modstandskraft

I pej trend AW 20/21 gør vi os klar til en fremtid, hvor vi kan opnå en stærk…