Boomet i salgskanaler og hele den digitale udvikling har ikke bare fået forbrugerne til at stille større krav til produkter og priser, men også til selve købsprocessen. Stiller brands og butikker de rigtige research-værktøjer til rådighed, kan kunderne derfor blive betroede shopping-allierede. Her får du greb til at klæde dine kunder på til at tage kvalificerede beslutninger.

Af Mette Skovgaard Frich

Forbrugerne både webroomer og show­roomer som aldrig før. De laver Pinterest-boards med ønskelister og følger deres yndlingsdesignere på Instagram. Og de tjekker flittigt prissammenligninger og brugeranmeldelser, før de beslutter sig for at købe. Alt sammen vidner om en udbredt villighed til at bruge masser af tid på ihærdig shopping-research gennem både online- og offlinekanaler i håb om at blive ledt til løsninger, der passer perfekt til ens specifikke ønsker.

For når man kan vælge og vrage blandt millioner af masseproducerede

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.