TID & tendenser

Artikler fra 2018

Farvel til chefen

I fremtiden skal vi måske vænne os til virksomheder, som udelukkende bygger på et…


Syv dødssynder ved buzzwords

De fleste af os er ved at være godt og grundigt trætte af de såkaldte buzzwords –…


Selling health – Wellness retail strategies

An interest in self-improvement has driven health and wellness to become retail’s…


Det sunde liv som ny luksus 

Overskud, balance, styr på livet, ingen stress og fokus på egen udvikling. Lyder det…


Fremtidens brands er hypertransparente 

Det etablerede brandingparadigme bygger på en kontrakt mellem virksomhed og kunde,…


How to stay relevant

We live in a world of constant buzz and therefore, relevance has become a keyword…


Succesfulde abonnementer

Abonnementsbranchen er voksende og drevet af megatrends på forbrugerområdet, og det…


Festivalmad – fra paella til porchetta 

Der er sket et kæmpe løft i madudbuddet på festivaler, og de fleste bruger i langt…


Når madkultur bygger på data 

Vi glemmer at italesætte det eksisterende forbrug af madvarer, og at…


Future trends

pej trend SS 19 – Tillid

Tillid og tiltro til fremtiden vil vise sig ved, at vi søger en dybere mening og…


Total Ret@il

Ny bog kaster lys over fremtidens handel, hvor den binære online- vs.…


Sophia

Vilde koncepter 

Denne artikel handler om nogle af disse vilde koncepter, som hver især giver et…


Gør arkitekturen skøn igen 

Hvis Goethe havde ret i, at arkitektur er ’stivnet musik’, hvilke toner hører vi så…


Madfællesskaber

Madfællesskaber bugner og er blevet yderst populære, og flere vil opstå de kommende…


Forbrugerne er SÅ klar til at handle med dig

De googler. De interagerer med dit indhold på sociale medier. De spørger, om de ikke…


Kom co-create – og skab værdi i den forbruger(gr)iske æra

Vil du møde den forbruger(gr)iske tidsånd i brændpunktet? Denne artikel stiller…


Derfor er de gode historier så vigtige i fremtiden

Indimellem kan man på et discountsupermarkeds spotvarehylder finde tilbud på…


Fra individuelle valg til selvoptagethed

Når samfundets tråde og tendenser samles, er det muligt at fange et spændende…


Fra storytelling til storyliving

Engang var det god latin at bygge et brand op på en fængende historie og derefter…


Bliv klar til de hæsblæsende 2020’ere

2020’erne er lige om hjørnet. Et årti, hvor vi vil opleve digitale revolutioner, der…


100 års livet

Hvilke konsekvenser har det for samfundet, virksomhederne, arbejdsmarkedet og os…


De mest tankevækkende it- og teknologitrends

Teknologi ændrer og udvikler sig i rygende fart, men det er de samme få, der sidder…


Ligeglad – at være eller ikke at være ligeglad

De sidste 5-10 år er vi alle blevet brandingeksperter. Vi ved, hvordan vi gerne vil…


Søvnens opvågning: En epidemi af søvnmangel

Forestil dig at gå til din ugentlige søvntime i fitnesscenteret eller at se din…


Fuld fart på den nye abonnementsøkonomi

Abonnementer og betalte medlemskaber er en ny måde at handle på, som endnu ikke er…


Fremtidens Customer Journeys

Fra at konkurrere på enkelte parametre som pris og produkt, er konkurrencen nu…


The Netflixisation of brands

Loyalitet har altid været, og er stadig, et emne med meget stor bevågenhed. På tværs…


Mennesker kan ikke undvære krisen – vi lever af den

Mennesker kan ikke leve uden kriser. De er besværlige. De er udfordrende. De kan…


Det enestående – pej trend AW 19/20

En forbruger i efteråret og vinteren 19/20 har set alt, gjort alt. Det, der førhen…


New and rebellious food concepts

Food business as usual? Exciting start-ups around the globe are challenging existing…


Kerneforretningen på nettet

Nethandel er ikke kerneforretningen. Det er glade forbrugere, loyale forbrugere og…


Design? Jamen, det går jo sådan set meget godt…

En ny finanskrise er uundgåelig. Så hvordan kan man som designvirksomhed sikre sig…


Fra dagligvaremastodont til gourmetentreprenør

Alle danskere kender Arla og Rynkeby. Det er noget med store mejerier, der…


8 megatrends 2020+

Hvordan går det med de megatrends, som er blevet fremhævet i 2017 og 2018 på tværs…


Rend mig i kriserne!

Tendensen er tydelig. Vi bliver skræmte og ser kriser overalt. Alle skandinavere har…


Detailbranchen har aldrig været i krise

Det er 10 år siden, at finanskrisen ramte og sendte chokbølger ud i dansk…


Digitalt kriseberedskab kan redde din virksomhed

Cyberangreb kan meget vel ende i en regulær krise for din virksomhed. Undersøgelser…


Hvorfor er der konjunkturcykler?

De fleste har vel prøvet at slå på en ketchupflaske, hvor der ikke rigtig kommer…


Den næste store krise kommer også bag på os

Verdensøkonomien befinder sig i et opsving, der med hastige skridt nærmer sig…


Krisens væsen

Det kriseløse liv er en illusion. Lige meget hvor meget vi beskytter os og…


Dine kriser gør dig stærk, kraftfuld og fokuseret 

Inde i et agern er der ikke et træ. Et agern indeholder ideen om et træ. Et…