Midt i digitaliseringen vinder et nyt printmedie frem. Genren er renset for annoncer og nyhedspræget indhold og har på overraskende vis formået at sætte nye standarder for det kreative niveau for trykte medier helt generelt. Nichemagasiner udgør med deres særprægede fremtræden hver især et stykke konkret kunst, hvilket implicit præger udgivelserne i retningen af en objektkarakter, som er enormt statusgivende. Der er altså tale om luksusprodukter, der i lige så høj grad skal ses på, som læses i.

Af Mette Rabølle Sørensen

Vores medier er konstant under udvikling, og de nye medier sætter spørgsmålstegn ved de ældre mediers fremtid. Da internettet eskalerede spåede mange kritikere, at det ville have stor betydning for de trykte medier, og med udviklingen af iPad’en og e-magasinet blev printmediet hurtigt dødsdømt. Men trods de dystre forudsigelser blomstrer magasin­mediet. Der er i dag flere titler på markedet end nogensinde før,

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.