Hvordan sikrer man, at man er kundens foretrukne valg i et marked, hvor konkurrencen øges fra både ind- og udland? Mange vil nok mene, at det er et spørgsmål om god forretnings-udvikling baseret på tidens trends. Her må svaret ligge. Problemet er bare, at når forretningsudviklingen tager afsæt i tidens trends, så vil man formodentlig komme op med de samme ideer som alle sine konkurrenter, der kigger på nøjagtig samme trends. Frem for at forretningsudvikle som alle ens konkurrenter, skal man i stedet finde sin indre antropolog frem. Man skal komme ud til sine kunder. Det er her, markedets reelle behov findes – og dermed kimen til de gode forretningsideer. Skal virksomheder lave nye, attraktive løsninger for sine kunder, så må kunden sættes i spil.

Af Nicolai Mendgaard-Larsen

Den omvendte proportionalitet
Hos større danske organisationer, kommuner og virksomheder findes der en ’omvendt proportionalitet’ mellem lønni

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.