Den internationalt anerkendte trendforsker Lidewij Edelkoort afholder et unikt webinar den 30. april, der blandt andet fokuserer på livsstil og design.

Med årtiers erfaring, og en skarp intuition for kommende tendenser, vil trendforskeren Li Edelkoort på sit webinar lede deltagerne på en rejse gennem de seneste udviklinger og fremtidige retninger inden for livsstil, hospitality, wellness, design, møbler og interiør.

Webinaret er en enestående mulighed for designere, brands og andre fagfolk inden for design- og livsstilsindustrien til at få indblik i de nyeste strømninger, der præger markedet. Gennem en blanding af analyse, indsigt og inspiration vil Li Edelkoort give et dybtgående indblik i, hvordan fremtidens trends og tendenser former vores måde at leve, arbejde og indrette vores omgivelser på. Hendes ekspertise og passion for design gør dette webinar til en særlig begivenhed for alle, der ønsker at forstå de kommende livsstilsstrømninger.

Læs mere og tilmeldt dig her

 

Program:

10:00 Welcome
10:15 UXUA UTOPIA: Hospitality, Wellness & Interiors
10:45 Lifestyle trends 2025 – Home & Interiors
11:30 Short Q&A discussion with Li Edelkoort

 

Om UXUA:

Projektet, der ikke blot er et hotel, er UXUA Casa Hotel & Spa, som er skabt af den hollandske designer Wilbert Das. Med en baggrund som kreativ direktør og designchef for modebrandet Diesel ændrede Das sit liv ved at flytte til Brasilien. UXUA, der er opkaldt efter det indfødte Pataxó-ord for vidunderlig, er beliggende i hjertet af den koloniale fiskerlandsby Trancoso, Bahia, og har fanget designelskeres fantasi verden over. Projektet, der har udviklet sig over en periode på 15 år, er mere end bare et hotel. Det er blevet et ikonisk udtryk for destinationen, der fejrer kulturel udveksling og bevaringsmål, mens det er bygget på en cirkulær økonomi, der fremmer både håndværk og uddannelse. Designet er en trenddefinerende tropisk fantasi, der blander håndværk og modernisme med en brasiliansk æstetik.

 

Om den årlige lifestyle-trendbog:

Trendbogen for 2025 er en inspirerende kilde for alle, der arbejder med design, arkitektur og dekoration. Den dykker ned i de nyeste trends inden for udsmykning af både private og professionelle rum. Den indeholder referencer til former og materialer samt en detaljeret farvekort, der giver et indblik i de dominerende farver for de kommende år. Med nøgleord og tekster beskriver bogen fremtidens markedsidentiteter og adfærd, hvilket gør den anvendelig ikke kun for design-, møbel- og interiørbranchen, men også for industrier så forskellige som dagligvarehandel, bildesign og forlystelsesparker.

 

Om trenden til 2025: Avant-garde

Bogen ’Avant-garde, Design & Interiors for 2025’ udforsker en genopblomstring af avantgarde-bevægelsen, som reagerer på nutidens kulturelle og miljømæssige udfordringer. Denne bevægelse er drevet af en voksende utilfredshed med de superriges overdådighed og deres enorme magt, samt en overvældende følelse af spild fra hurtigt producerede massevarer, der forurener både planeten og vores kultur. Dette truer vores mentale og økonomiske sundhed og skaber en voldelig verden, hvor folk tager forsvar i egne hænder, og hvor modstridende parter ikke kan lytte til hinanden.

Bogen skildrer, hvordan samfundet hastigt bevæger sig mod kontroltab, uro og måske endda borgerkrig. Politikernes brutale sprog hjælper ikke på smerten, men kulturen tilbyder en modvægt. I denne usikre tid samles vores kreative kræfter for at bekæmpe vold med skønhed. Der lægges vægt på udsøgt design og håndværk, som bringer en militant synsvinkel, der gør overdådighed ønskværdig og fejring nødvendig.

Der argumenteres for, at kultur er det bedste forsvar, hvor det intuitive bliver et ledende princip, det instinktive vejen frem og menneskelig intelligens en afgørende ressource. Vægt på kvalitet frem for kvantitet er ikke et spørgsmål om penge, men om holdning. Forudsigelsen spænder bredt fra monumentale til hjemlige skalaer, fra dyre til overkommelige løsninger, fra det storartede til det ydmyge. Hver enkelt opfordres til at deltage i denne sublime ambition, hvor forbrugeren bliver en kurator af sit eget liv, skabende en samling af original og meningsfuld eksistens.

Foto: Trend Union