Virksomheder kan drage stor fordel af at vide, hvorledes de bedst imødekommer nye trends for at kunne tilpasse deres produkter og optimere mulighederne for vækst og salg.

Vi spiser skyr, tun, hytteost og æg, som gjaldt det livet i disse år, og det er derfor ikke fremmed at tænke sig, at der arbejdes på at udvikle endnu flere skyr-smagsvarianter, at retænke anvendelsesmulighederne af hytteost yderligere eller finde på afløseren til begge (kefir er et godt bud). Men hvorfor gør vi det? Fordi det er trenden. Det forklarer os både en hel masse og samtidig ikke ret meget. En hel masse fordi det sætter perspektiv på det stigende salg i proteinholdige produkter, vi ser, og ikke ret meget fordi en trend er en term, der vanskeligt kan beskrives og begribes helt og holdent. Hvem er det, der formår at igangsætte kædereaktionen til en trend? Kan en trend kontrolleres? Gemmer der sig et analyserbart mønster bag de evigt omskiftelige trends – og hvordan kan det

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.