Den populære app, der har været på alles læber i 2020, er nu klar med nye tiltag. TikTok har mange jern i ilden og har netop lanceret en række annonceformater, som integreres i den allerede eksisterende brugeroplevelse.
Af Mindshare
Godt nyt til annoncører
Douyin, der er den kinesiske version af TikTok, har allerede taget hul på annonceformaterne. Og du kender dem formentligt fra andre sociale medier, da det blandt andet spænder over:
- Retargeting
- In-feed shopping (produktkataloger)
- Tilpasset salgs- og promotionalarmer
Men du må vente lidt endnu. Du kan dog allerede lege med tanken om at udforme strategier og allokkere dit markedsføringsbudget mod TikTok, hvis dine produkter og/eller services henvender sig til den yngre målgruppe.
I skrivende stund er formaterne kun at finde i testversion, men forventes at blive rullet ud i det første halvår af år 2021.
In-feed shopping (produktkataloger)
Du kender det fra Instagram. Brugerne kan shoppe in-feed, helt uden at forlade appen. TikTok er blevet bløde i knæene over annoncetype, og det gør det muligt for dig at samle produktkataloger og brandede videoer, som skal føre brugerne til din landingsside.
Dynamiske produktannoncer
Denne type annonce har til formål at retarget og eksponere brugerne for de produkter, som de interagerer med.
Bannere
Bannerannoncering melder ligeledes sin ankomst i form af in-feed annoncer, der fokuserer på salg og promotion. Det er her, du blandt andet kan tilbyde brugerne en rabatkode.
Showcase
Denne type annonce øger salgsmulighederne, da det tillader dig at eksponere brugerne for flere produkter med links i samme annoncevideo. Herved kan du drive trafik over mod din landingsside og derved genere salg.
TikTok har tidligere testet shoppingevents i form af livestreaming, som stadig er en populær og oplevelsesrig mulighed for shopping. Mediet har tidligere indgået et samarbejde med Shopify, som tillod Shopify-brugere, at lave kampagner via TikTok gennem dashboardet på Shopify.
De seneste tal lyder på, at den kærkomne app for øjeblikket har 732 millioner aktive brugere på verdensplan om måneden, efter det signifikant har øget sine brugertal i løbet af den globale pandemi. Resultatet af forhøjet brugertal og accelerering af onlineshopping i løbet af den globale pandemi har medført, at interessen overfor annoncering på TikTok er steget markant.
En rejse er begyndt
En af de store guldgruber på TikTok lige nu, er Influencer Marketing. Faktisk lever den organiske rækkevidde i bedste velgående, og man kan ret let opnå en høj reach gennem brugen af mikroinfluenter.
Efterhånden som TikToks brugerbase vokser, så vokser mulighederne for brands og annoncører. De seneste opdateringer følger i fodsporene af andre store sociale medie-platforme og vil bidrage til hjælpen af annoncetilbud for annoncører. Det er sandsynligvis kun et af de første skridt på rejsen, som har drevet den digitale platform.
Læs mere på Mindshare