En ny bog med titlen ’Med andre øjne – om service, design og servicedesign’ retter blikket mod at kunne se den service, som man leverer, fra brugerens øjne. Vi skal med andre ord se på verden med nye øjne, når vi skaber et indgående kendskab til vores kunder, når vi skal forstå os selv, og når vi skal orientere os mod omverdenen for at blive ved med at være relevante. 


Af Mette Mikkelsen og Søren Bechmann


Flere og flere virksomheder tjener stadig flere penge på at sælge service fremfor at sælge fysiske produkter. Det vil sige, at de sælger samlede serviceløsninger skræddersyet til kundernes behov og ikke ’kun’ produkter. Fænomenet kaldes ’servitization’. Begrebet findes ikke kun hos store danske virksomheder som Vestas og Grundfos, men også hos mange små virksomheder og forretninger i detailleddet.

I Service Design Institute samler vi på gode serviceoplevelser og spørger altid deltagere på kurs

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.