Brands kan blive bedre til at udnytte det momentum, der løbende bliver skabt. Timing er nemlig alt. Noget af timingen kan brands planlægge, mens andet ikke kan. Både den planlagte og spontane timing – sidstnævnte bedre kendt som newsjacking – åbner nemlig et vindue, hvor forbrugerne er nysgerrige og har deres opmærksomhed rettet mod dit brand.

Af Emma Louise Jensen, Dentsu

 

I nutidens medielandskab er nøgleordene aktualitet, personliggørelse og automatisering. Forbrugerne er hele tiden , og deres opmærksomhed bliver konstant en mere værdifuld, men også skrøbelig vare. Særligt aktualitet kan være en svær størrelse at gribe an for brands, da kreativitet, timing og relevans skal gå op i en højere enhed.

Den planlagte timing kan lægge sig op ad ferier, helligdage, sportsbegivenheder og andet forudsigeligt. Den spontane timing handler derimod om at reagere hurtigt på en aktuel situation, der allerede har fået

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.