Igennem de senere år er vi blevet bekendte med youtubere og instagrammere, men dem, der trender mest i øjeblikket er ‘TikTokers’. Med mere end 110 millioner følgere på TikTok er Charli D’Amelio et levende bevis på, at mediet skal tages seriøst. Men hvordan kan du bruge TikToks popularitet i din markedsføring? Og hvordan kommer du overhovedet i gang? Mediebureauet Dentsu guider dig igennem TikTok-junglen.

Af Christoffer Vorm, Dentsu

Aktiviteter som sang og dans storhitter lige nu hos forbrugerne. Danskerne har tilbragt mere tid hjemme, og de kreative udskejelser har fået frit løb under corona. TikTok har derfor med god grund været en af de mest downloadede apps i 2020, hvor børn og unge har brugt timevis på at filme lip-syncs og dance challenges.

Og alt tyder på, at TikTok på ingen måde er en døgnflue. Udviklingen går nemlig kun én vej – og det er op. Tal fra TikTok 2021 viser, at der i Danmark er

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.