Et nyt forbrugerstudie fra mediebureauet Dentsu tager temperaturen på de danske forbrugere og undersøger, hvor meget tanker om bæredygtighed spiller ind i deres hverdag og i deres forbrug.

“Vi passer på regnskoven”, “vi bruger kun skibsfragt”, ”vi bekymrer os om den næste generation”. Uanset, hvor man kigger hen, er der brands, der fortæller om deres grønne agenda og lover guld og grønne skove.

Men hvad er egentlig den bedste måde at kommunikere bæredygtighed på til de danske forbrugere? Hvad er vigtigt for dem, og hvad betragter de som direkte utroværdigt?

I forbrugerstudiet ’De Grønne Forbrugere’ ser Dentsu nærmere på danskernes holdning til bæredygtighed i forhold til deres hverdag og deres forbrug, herunder hvor stor en rolle bæredygtighed spiller i danskernes købsproces og ikke mindst, om danskerne nu faktisk også træffer bæredygtige valg, hvis det koster lidt ekstra eller, hvis de skal vente lidt længere på at modt

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her. Vi kører med Black Week priser i denne uge.