For virksomheder og brands er det vigtigere end nogensinde at kunne tilpasse sig forbrugernes værdier og livsstil for at opnå succes.

Det globale analysebureau Euromonitor International har udarbejdet en ny rapport, der fokuserer på segmentering af forbrugertyper.

Ved at gå ud over demografisk baseret segmentering, såsom alder eller køn og i stedet gruppere forbrugere baseret på karaktertræk og præferencer, kan virksomheder og brands udvikle bedre produkter og marketingkampagner til deres kernekunder.

Kategorisering af forbrugere udover demografi

Hvorfor bør man segmentere forbrugere efter type? Gruppering af forbrugere ud fra demografi i forhold til deres købsadfærd og købsbeslutninger kan give et skævt billede af deres daglige vaner og langsigtede livsstilsvalg.

Rapporten fra Euromonitor International ser på andre faktorer end demografi og præsenterer således 10 globale forbrugertyper, som er udarbejdet på baggru

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.