”Hvor kom det lige fra?”. Sådan tænker vi ofte, når en trend har overhalet os, og forbrugerne pludselig løber i samme retning efter noget nyt og spændende. Trends er hovedingrediensen i succes, og der er meget at vinde ved at lære at se trends før alle andre og vide, hvor forbrugerne vil løbe hen i morgen.


Af Louise Byg Kongsholm


”Trends. Det er da sådan noget, som kun modebranchen beskæftiger sig med.”
Det er en meget udbredt opfattelse, og den er både rigtig og forkert. Det er rigtigt, at modebranchen i meget høj grad er påvirket af trends, men det er en lang række andre brancher også: lige fra arkitektur og bygning af boliger, butikker og offentlige rum over have-, møbel- og interiørdesign til mad, drikke og køkkenudstyr.

Trends dikterer, hvad der er hottest lige nu og i fremtiden i alle kategorier: legetøj, gadgets, sportsgrene, biler med videre. Ja, selv slankekure, reklamer, teknol

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.