Der er emballage alle vegne. Lige fra discountsupermarkedet og købmanden til online- supermarkedet. Alle steder, hvor der er varer og forbrugere, er der behov for gennemtænkt emballagedesign, som følger forbrugernes hastige skridt videre ind i fremtiden.


Af Helle Dollerup Lyngaa Wegeberg


 

Du kan som fødevareproducent ikke bare læne dig tilbage og føle tryghed i at have et fantastisk produkt med den rigtige smag og konsistens og til den rigtige pris, hvis produktet ikke er pakket ind, så det kommer ned fra hylden og med forbrugeren hjem. Derfor spiller emballagedesignet en helt afgørende rolle.

Emballagedesigntrends opstår i mødet mellem det nye og det gamle. Dér, hvor det velkendte og organiserede forenes med ’freestyle’. Når denne sameksistens får lov til at blomstre og skubbe grænser, vil der altid opstå
nye, innovative løsninger, der skaber et interessant varespejl og købelystne forbrugere.

Desi

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.