Erkendelsen af at vi alle er rundet af noget forskelligt giver plads til den personlige fortælling om, hvordan livet leves og forstås, for vi vælger hver især vores ‘personlige veje’. 

pej gruppens trendkonference giver livsstilsbranchen mulighed for at komme på forkant med de nyeste og kommende trends. Spækket med inspiration og ny viden er konferencen relevante for alle, som arbejder i mode- og interiørbranchen, men også indenfor kommunikation, reklame, marketing, seo, konsulentvirksomhed, briller og køkkener.

Personlige veje præger fremtidens trends

Overskriften for trendkonferencen er ’personlige veje’, hvor diversitet og individualitet er væsentlige faktorer for, hvordan verden omkring os opfattes og erfares.

Erkendelsen af at vi alle er rundet af noget forskelligt giver plads til den personlige fortælling om, hvordan livet leves og forstås. Vi møder en forbruger, som i højere grad er bevidst om egne veje gennem livet og hvilke værdier, livet skal ses og opleves på baggrund af. Disse erkendelser og personlige værdier præger de valg, vi står over for og den måde, hvorpå vi ser og anskuer verden.

Hvad enten det er kriser, forhindringer eller andet vi kommer ud for i livet, reagerer vi som individer meget forskelligt. Forhindringerne i tilværelsen er med til at stille skarpt på, hvad der gør os forskellige, hvordan vi reagerer, og hvad er der i sidste ende er vigtigst for os.

Tilværelsen og nuet rummer alle facetter af et menneske og der er plads til alle – uanset hvilken personlig vej, man repræsenterer. Alle veje er lige vigtige og skal respekteres.

Konference med relevant og konkret indhold til livsstilsbranchen

Der er masser af inspiration at hente på trendkonferencen, hvor der er fokus på strømninger i tiden, og hvor fremtidens trends bliver omsat til konkret inspiration. pej gruppens eget trendteam stiller skarpt på mode- og interiørtrends for forår/sommer 2024. Trendforsker og direktør for pej gruppen, Louise Byg Kongsholm, giver et overblik over de vigtigste og største drivere af trends og forbrugeradfærd for sæsonen og gør os klogere på post-pandemisk forbrugeradfærd.

Det franske trendbureau, Promostyl, der er kendt for deres psykologiske tilgang til trendforståelse, bidrager med deres bud på de mest afgørende faktorer med indflydelse på SS 24, især i forhold til tidsånd, megatrends og farver.

Reklamerelevans i en brændende verden

Kører din markedsføring på autopilot? Er du opmærksom på den kulturelle kontekst, din målgruppe befinder sig i? Strategi- og analysekonsulent hos Mindshare, Simone Misser Pedersen, stiller skarpt på, om din markedsføring er tidssvarende. Med udgangspunkt i de nyeste tal fra Mindshares Reklameanalyse gives der bud på, hvordan den moderne og ansvarligt orienterede forbrugers holdninger til reklamer og medier ser ud.

Hvorfor hitter gensalg og genbrug?

Julie Schoen, der er redaktør på Genbrugsindekset og talsperson for DBA, giver både sjove og finurlige fakta om genbrug på nettet og giver bud på, hvorfor genbrugsbutikker og -platforme er i vækst. Hvad er det, der motiverer til salg og køb, og hvad har det af betydning for miljø og klima. Har væksten på genbrugsmarkedet i det hele taget betydning for den branche, som lever af at købe og sælge nye produkter?

Konference afholdes i Oslo, Herning, København og online, og du kan  læse mere om trendkonferencen her.