Den digitale omstilling holder aldrig pause, men hvordan følger du med udviklingen inden for digitalisering, og hvilken impact har den på at drive en virksomhed og kunderelationerne?

Dine kunder og virksomhed er blevet katapulteret ind i en ny digital æra, takket være massive investeringer i teknologi og et hæsblæsende tempo. De digitale forandringer har stor indflydelse på, hvem der bliver fremtidens vindere, for kunderne vil stadig overraskes, inspireres og begejstres, men de kræver, det kan ske online, og loyaliteten er skrøbelig.

Hvad betyder det for dig? Det betyder, at alle beslutningerne vedrørende udviklingen af forretningen skal have et digitalt hjerte og fodres med dugfriske data. Samtidig vil den digitale transformation ofte møde modstand fra procesesser, procedurer og kultur i virksomheden.

Du har brug for en plan.

Og det er netop planen, der afsættet på diplomforløb Digital omstilling og forretningsudvikling i praksis. En plan der bygger på at afkode de vigtigste mikro- og megatrends, som har eller vil få direkte betydning for, hvordan kunderne oplever virksomhedens brand, produkter og services i fremtiden. Der skal være styr på det strategiske fundament, prioriter indsatserne og eksekver i den rigtige rækkefølge.

På diplomforløbet Digital omstilling og forretningsudvikling i praksis, der er udviklet i samarbejde mellem Erhvervsakademi Aarhus og pej gruppen, uddannes du i at arbejde med digital omstilling og forretningsudvikling – som navnet antyder – i praksis.

Du trænes i at bruge de rigtige metoder og se trends før alle andre. Du får effektive værktøjer til at indsamle og prioritere den nye viden og omsætte det til handling. Du får et sprog til at kunne formidle og kommunikere digital omstilling, og vigtigst af alt får du de afgørende kompetencer til at formulere og igangsætte værdifulde indsatser med afsæt i det lærte.

Forløbet henvender sig til dig, der:

  • har en forretningsmæssig ambition om at iværksætte digital omstilling, øge konkurrencekraften eller forbedre innovationsevnen
  • har behov for at styrke synergien mellem salg og marketing, skabe bedre sammenhæng mellem online og offline forretningen samt inddrage kunderne i produktudviklingen
  • ønsker at øge fokus på et bæredygtigt forretningsfundament
  • ønsker at forstå de nye digitale trends, markedsmekanismer og spilleregler, som har betydning for hvordan kunderne møder virksomheden og opbygger loyalitet

Uanset hvilken branche du kommer fra, vil forløbet klæde dig på til at kunne sætte retning for den strategiske udvikling og sikre, at initiativerne bliver prioriteret og forankret i organisationen.

Det næste forløb foregår fra den 8. september 2022 i henholdsvis Aarhus og Herning.

Læs mere om Digital omstilling og forretningsudvikling i praksis her.