Det kan være svært at vælge den rigtige kunderejse, da der kan være mange faktorer, der spiller ind, når man som virksomhed står over for at skulle vælge den mest relevante vej. 

Af Søren Bechmann

En af de mest almindelige fejl i forhold til at arbejde med kunderejser handler om, at man bruger for meget tid på research og kører træt i kortlægning af den eksisterende rejse. Derefter er der måske ikke energi til den fremadrettede rejse. Men målsætningen er ikke en så detaljeret kortlægning som muligt, men at afdække forhold, der kan forbedres.

En anden fejl, der også handler om ressourcer, kan være, at man vil ‘redde verden’ og arbejde med alle rejser, alle personas og alle udfaldsrum – på én gang. Ofte findes der så mange forskellige rejser, at det kan virke mod hensigten, hvis man forsøger at kortlægge hver eneste mere eller mindre hypotetiske rejse. Derfor er det vigtigt, a

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.