Online shopping har taget et kvantespring, og det digitales rolle i kunderejsen er styrket gevaldigt i 2020. Men når forbrugerne med håb og optimisme kigger ind i et 2021, hvor vaccinerne vil få samfundet tilbage på mere ret kurs, betyder det også en revival til de fysiske butikker. En del af de mange kreative retailkoncepter, der opstod i løbet af 2020 for at imødekomme ændrede forbrugerbehov, sætter en retning for nogle større trends inden for retail de kommende år. De er værd at kigge på for dig, der vil genvinde eller styrke virksomhedens retailforretning i 2021.

Af Camilla Wrang, Mindshare

Blandt det vi vil huske 2020 for er et kvantespring for e-handlen, da alle grupper af forbrugere og virksomheder blev tvunget online. FDIH’s e-handelsanalyse viste efter første halvår, at 40 procent af danskerne havde handlet mere online sammenlignet med tidligere. Nye tal fra Danmarks Statistik viser den største stigning i syv år for andelen af

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.