2020 blev blev et år fyldt med overraskelser. Og vi kan vist roligt sige, det ikke blev som forventet. Bliver det indeværende år fyldt med endnu flere overraskelser – eller kan vi se lyset for enden af tunnelen? Mindshare kommer her med et bud, på hvordan de sociale medier kommer til at se ud i 2021.

Af Charlotte Colstrup Wolff-Sneedorff, Mindshare

 

#1: iOS14

Apples seneste opdatering (iOS14) kommer til at få stor betydning for, hvordan vi arbejder med annoncering på social, da det igen bliver vanskeligere at tracke brugerne og dermed også performance. Opdateringen minder på mange måder om Cookie Consent på hjemmesider, hvor man tilkendegiver accept på brugen af cookies. I Apples opdatering skal man ligeledes som iOS-bruger acceptere opsamlingen og delingen af sine data i alle apps første gang efter opdatering.

På Facebook får den nye opdatering atter indflydelse på konverteringspunkter, vi kan indsamle pr. domæne. S

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.