Flere og flere taler om touchpoints og diskuterer i samme sætning forløbet af kunderejsen. Og de to begreber hører da også sammen. Ingen kunderejser uden touchpoints, da alle de touchpoints, som forbrugeren er aktiv i, udgør selve kunderejsen. Men hvad er det for begreber? Hvorfor er det vigtigt for en virksomhed at have styr på touchpoints og kundens rejse ind og ud af de forskellige touchpoints? Hvilken slags værdi skabes i touchpoints, og hvad kan markedsføreren konkret gøre for at stimulere værdiskabelse? Det er nogle af de spørgsmål, som denne artikel vil svare på.


Af Helle Haurum og Ole E. Andersen


 

Hvad er touchpoints?

Lad os begynde med den danske oversættelse til kontaktpunkter eller mødesteder, hvor kunden eller den potentielle kunde kan være i kontakt, berøring eller dialog med brandet eller virksomheden. Fra første eksponering for en reklame, over besøg på en hjemmeside eller Facebook-side, bes

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.