LinkedIn har i oktober måned lanceret en ny miniguide, der skal hjælpe brands og virksomheder med at kommunikere inkluderende og omfavne diversitet. Det kan nemlig have stor betydning, hvis dit brand vil have succes med Generation Z.

Af Trine Lykkebak Larsen

Har du mon overvejet at sige ‘alle køn’ i stedet for ‘begge køn’? Eller hvad med ‘talsperson’ i stedet for ‘talsmand’? Hvis ikke, bør du overveje at læse LinkedIns nye kommunikationsguide til brands og virksomheder. LinkedIn har nemlig udarbejdet en syv-siders guide til, hvordan man som brand kan få et mere inkluderende sprogbrug. Det kan man gøre ved at udskifte nogle af de traditionelle, men gammeldags ord, til nye og mere diversitetsomfavnende.

 

Generation Z stiller krav

Det kan særligt være en god idé at overveje sit brands sprogbrug, hvis man er interesseret i at kommunikere med og til de unge Generation Z’ere. De stiller nemlig i langt højere

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her. Vi kører med Black Week priser i denne uge.