Virksomheder kan med de sociale medier lettere bevæge sig helt ned i bunden af salgstragten. Nye teknologier bliver i skrivende stund betatestet, og inden længe er det muligt at købe direkte fra sociale medie-apps herhjemme.
Et lille shopping-bagsymbol viser sig på Instagram-billeder fra brands, og med et klik er det muligt at se prisen på varen og et udpluk af produktporteføljen. Med Instagram Shopping er det nemt for forbrugerne at søge inspiration, gemme ønskede produkter eller dele dem med venner og familie. Sidste år blev Check-out på Instagram introduceret og sammen med udvalgte store brands som blandt andet Nike, Adidas og H&M tester amerikanske forbrugere funktionen. Dette understreger, at salg direkte gennem de sociale medier er en tendens, som kun bliver stærkere og mere relevant de kommende år.
Social commerce – en del af salgsstrat
Hovsa…
Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.
Hovsa…
Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.
Flere historier
21/01/2021
Sådan ser fremtidens arbejdsmarked ud
21/01/2021
1 sæson, 2 foredragsholdere, 3 timer
20/01/2021
Hvad bliver de største medietrends i 2021?
14/01/2021
Fire muligheder for at genvinde retail i 2021
13/01/2021