Reklamer har mistet deres positive rolle hos forbrugerne de seneste 10 år. Kan en krise som Covid-19 ændre på dette? Og hvad kan vi lære af finanskrisen i 2007-2010?


Artiklen er skrevet af Arnt Gustafsson, Mindshare Director Strategy & Analysis


 

Når verden er utryg, og forbrugerne bekymrer sig om deres helbred og de økonomiske konsekvenser, der kommer i kølvandet på coronakrisen, bliver vi nødt til at stoppe op og genoverveje, hvordan vi som marketing-, reklame- eller brandansvarlige kommunikerer til danskerne.

Dertil kommer timing, investeringsniveau og valg af kanaler, når der igen skal åbnes op for markedsføringsmaskinen. Nogle har pauset alle markedsføringskanalerne, og andre har investeret kraftigere. For dem, der skal i gang igen, er spørgsmålet: Hvornår og hvordan giver det mening at starte op igen?

 

Perspektiver til finanskrisen 2007-2010

Mindshare har siden

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.