Vækst, vækst, vækst. I kølvandet på en global krise, der for alvor satte mange virksomheders fastlagte rammer, procedurer og fremtidsplaner over styr, har ønsket om vækst aldrig været større blandt landets CMO’er. Men midt i vækstfokusset og hverdagens kortsigtede agendaer og performancemålinger mister vi alt for ofte følelsen af, hvad det reelt er, vi gerne vil med vores markedsføring – nemlig at opbygge et stærkt og meningsfyldt brand, der skaber en pipeline af loyale kunder og vækst på længere sigt. Så hvorfor er det, at vi negligerer den langsigtede branding og lader os forføre af klik, konverteringer og kortsigtede salgstal?

Af Simone Misser-Pedersen

Forbrugerne er i dag som køer, der kommer på græs, efter hvad der efterhånden føles som en årelang vinter i den lille indelukkede stald. Vi vil opleve, vi vil sanse, og vi vil – ikke mindst – forbruge. Flere undersøgelser peger i retning af, at danskerne i øjeblikket e

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.