Forbrugerne er vilde med digital audio. På Spotify alene streamer danskerne 132 minutter om dagen på tværs af platforme, og det lader ikke til, at interessen svinder foreløbig. Alligevel tænker mange annoncører visuelt før lyd, og audiobaserede indkøb bliver ofte en sekundær add-on, hvis det da overhovedet kommer med på medieplanen.

Af Maria Louise Gylov-Hermann, Dentsu

Lyd giver en ganske unik oplevelse. Som bruger kan man foretage sig hvad som helst, mens man lytter. Dette er en egenskab, få andre medier på samme måde kan byde ind med. Det er sandsynligvis også en af grundende til, at mediet netop nu oplever kronede dage.

Overalt ser vi flere lydbøger, større mulighed for at få læst artikler op, podcasts mv., og forbruget øges stødt hvert år. Den fleksibilitet, audio tilbyder, taler ind en generel tendens for, hvordan forbrugerne ønsker at konsumere indhold. Det skal være on demand, kunne gøres fra flere devices og være tilg

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her. Vi kører med Black Week priser i denne uge.