Siden jeg skrev “Kunderejsen” i 2016 er det min klare oplevelse, at interessen for og fokus på kunderejsen er steget markant. Flere og flere virksomheder taler om, arbejder med og fokuserer på kunderejsen. Og googlede man kunderejse/brugerrejse/customer journey i 2016 var antallet af hits overskueligt. Det er anderledes i dag.

Af Søren Bechmann

Men hvorfor er det så relevant og vigtigt, at arbejde med kunderejsen? Der er mindst 10 gode grunde til, at du og din virksomhed bør se nærmere på kunderejsen.*) De gode grunde kommer – i uprioriteret rækkefølge – her:

1. Bedre kundeforståelse

Når man arbejder med kunderejsen får du en større forståelse for dine kunders eller brugeres behov, problemer, udfordringer, adfærd og handlinger. Perspektivet er udefra og ind og det “tvinger” dig til at se på verden med kundens øjne. Derfor får du et overblik over de problemer, som din målgruppe oplever, når de køber et produkt e

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.