Forbrugernes adfærd, forventninger og ønsker er afgørende for virksomheder og brands’ succes.
I bogen ’Future Ready Retail’ identificeres seks centrale tendenser, som vil præge forbrugernes fremtidige adfærd og forventninger:
1: ’Altid på’-kultur: Vi befinder os i stigende grad i komplekse, usikre, travle og stærkt forbundne liv, hvilket skaber et pres. Hastigheden, hvormed daglige beslutninger skal træffes, kombineret med mange aktiviteter, kan virke overvældende.
2: Oplevelsesjægere: I udviklede økonomier har mennesker omfavnet en kultur, der vægter jagten på unikke og mindeværdige oplevelser højt.
Denne artikel kræver login.
…Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.
Flere artikler
Retail/E-tail
10 forudsigelser for retail i 2023+
Forbrug
3 hurtige til Julie Schoen
Trends & designGratis artikler
Hvilke muligheder er der i Web 3.0?
Kommunikation & marketing