Har forbrugerne ændret adfærd under coronapandemiens indtog i Danmark? Ja, det har de helt sikkert – og på rigtig mange områder. Tag for eksempel online indkøb af dagligvarer, hjemmeskoling og hjemmearbejde. Samtidig skifter huse og sommerhuse ejere i stor stil (ifølge ejendomsmæglerne), byggeprojekter i hjemmene er højt prioriteret, og trendforskerne varsler ketchupeffekt og øget forbrugslyst.

Af Susanne Juhl

Når det er sagt, og skrevet, kunne man måske også forestille sig, at der er sket væsentlige ændringer i forbrugernes tilbudsadfærd. Det kigger vi nærmere på i denne artikel.

I 2020 blev der på Minetilbud læst mere end 100 millioner gange i tilbudsaviser – og på konkrete tilbud blev der søgt mere end 10 millioner gange. Tilbudsaviser der samlet set over de seneste år er vækstet både online og offline. Og selv om mange har spået tilbudsavisernes ende, udgiver dagligvarekæderne i gennemsnit 1,33 tilbudsavis hver uge.

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.