Butikkens atmosfære påvirker forbrugerne, og jo større sammenhæng der er mellem produkt og indretning, des mere positivt opleves produktet. Førhen var sammenhængskraften i butikker helt naturlig, da produktion og salg foregik under samme tag. I takt med en øget efterspørgsel på autenticitet og gennemsigtighed er jagten gået ind på autentiske shoppingoplevelser.


Af Mia Borch Münster


Køreturen er idyllisk: Kornmarker og skove så langt som øjet rækker, og i det fjerne ligger Alssund, hvor sejlbåde roligt passerer hinanden. Vejene bliver smallere og smallere, jo længere man bevæger sig ud på landet og væk fra bylivet. Langs vejsiden gror farvestrålende blomster, og hist og her ligger en lille gård. Vi er seks kilometer uden for den nærmeste by, Sønderborg, på spidsen af Kær Halvø, hvor gården ’Rønhave’ er målet for dagens indkøbstur. På den brostensbelagte gårdsplads, der pryde

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.