50 procent af danskerne købte mere klimavenligt i 2020. Det er færre end året før, og så må de bæredygtige vaner helst ikke koste ret meget ekstra. Det viser en ny måling, som YouGov har udført for Nordea.

På blot ét år har danskerne uanset alder, køn og geografi mistet lidt fokus på at få et mere klimabevidst forbrug, viser den årlige klimamåling fra Nordea.
Der er næsten lige mange mænd og kvinder, der har omlagt deres forbrugsvaner, og yngre mennesker viser lidt mere interesse end ældre, når det gælder om at få mere klimavenlige vaner.
”Danskernes år har handlet om restriktioner og hjemmeliv. Det er forståeligt, at den ’store’ klimadagsorden ikke har fået helt så meget plads i 2020, men det kommer helt sikkert igen,” siger forbrugerøkonom i Nordea, Ann Lehmann Erichsen.

 

Klima og kønsroller

Klimamålingen viser, at der er tydelige kønsroller i klimavenligt forbrug. Kvinder har langt mere

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.