Det nordiske madlandskab udvikler sig hele tiden, både på restaurantscenen og blandt de mange iværksættere, der arbejder for at sikre forbrugeren et mere mangfoldigt og bæredygtigt produktudvalg. København er en af de byer, hvor iværksætteriet virkelig blomstrer, men hvordan ideudvikler, tester og opbygger de urbane madiværksættere deres koncepter og virksomheder? Bliv klogere på de stærkeste strømninger og tendenser set fra øjnene af serieiværksætter og madøre Mia Maja Hansson.

Af Mia Maja Hansson

Et delekøkken for nye startups, en streetfood festival, et iværksætterkooperativ for madører og et kreativt rum for madudvikling med fokus på økonomisk, social og miljømæssig bæredygtighed. Serieiværksætter Mia Maja Hanssons mange virksomheder hviler alle på den samme klare agenda: At støtte Københavns kulinariske iværksættere og bidrage til en mere mangfoldig madkultur i Danmark.

Første skridt i retning af den dagsorden to

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.