Kød kan vække mange følelser. Det oplevede festivalen NorthSide om nogen, da de her i efteråret lancerede, at de til sommer bliver en plantebaseret festival. Sjældent har et musikarrangement handlet så lidt om musik. Det var en mediestorm uden lige, men hvad er det egentlig, danskerne reagerer på?

Af Julie Daugaard, Dentsu

Aldrig før har der været så stort fokus på de globale klimaproblemer, verden står overfor. Og aldrig før har danskernes forventninger til, at virksomheder bidrager aktivt i løsningen været større.​ Hele 78 procent af danskerne mener, at virksomheder har et stort ansvar for, at vi har et bæredygtigt samfund.

Det er på niveau med danskernes forventninger til regeringen og den danske stat. Heroveni kommer, at over halvdelen af danskerne mener, at virksomheder ikke lever op til ansvaret. Det viser forbrugerundersøgelsen ‘De Grønne Forbrugere’, som mediebureauet Dentsu står bag.

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.