Flere danske virksomheder har markedsført deres produkter som bæredygtige uden at kunne dokumentere påstanden. Det er greenwashing og vildledende markedsføring, og nu har fem virksomheder fået en indskærpning.
I begyndelsen af december faldt der dom om den første sag om greenwashing. Her var det børnevirksomheden Liewood, der blev idømt en bøde for fejlagtig markedsføring af badering
Denne artikel kræver abonnement
Bestil nu og få adgang med det samme
De første 30 dage er gratis og uden binding
Bestil abonnement
Har du allerede et abonnement? Så kan du blot logge ind
Flere artikler
Kommunikation & marketing
De vigtigste medietrends i 2025
Retail & e-tail
Trends der vil forme e-commerce i 2025
Inspiration
pej gruppen præsenterer “Årets farve 2025”
TidsåndGratis artikler
Verden forandrer sig i hidtil uset tempo
(tt) nyhederGratis artikler
Årets sidste udgave af TID & tendenser er udkommet
Retail & e-tailGratis artikler