At skabe opmærksomhed, opbygge brandpræference og sikre loyalitet er ekstra vigtigt i en tid, hvor forbrugere drømmer, forbruger og socialiserer digitalt. Men hvordan kan fødevarevirksomheder opnå dette?
Selvom verden står over for udfordringer som krig, økonomisk pres og klimaændringer, giver fremtidens teknologiske og digitale tendenser håb om en lysere fremtid. Over det næste årti forventes revolutioner inden for fødevareproduktion, sundhedsteknologi, transport og uddannelse at skabe positiv indvirkning. Disse trends repræsenterer nøglen til en mere bæredygtig fremtid med mindre ulighed, forbedret livskvalitet, et balanceret klima og en længere levetid.
For fødevarevirksomheder, der ønsker at skille sig ud og skabe stærkere relationer til deres kunder, er udfordringerne mange. At skabe opmærksomhed, opbygge brandpræference og sikre loyalitet er ekstra vigtigt i en tid, hvor forbrugere drømmer, forbruger og socialiserer digitalt. Men hvordan kan fødevarevirksomheder opnå dette?
Fremtidens digitale tendenser
I en æra, hvor digitale teknologier transformerer hverdagen, er det afgørende for virksomheder at forstå og udnytte nye digitale trends for at skabe vækst. Det handler om at udvikle digitale kundeoplevelser, der ikke blot imødekommer, men overgår kundernes forventninger. Nye tendenser og teknologier spiller en central rolle i at forme fremtidens forbrugeradfærd og kan anvendes strategisk for at drive vækst og innovation. Virksomheder må tilpasse sig kundernes stigende forventninger og bruge digitale platforme til at styrke deres bånd til kunderne og differentiere sig i et konkurrencepræget marked.
En af de mest betydningsfulde trends er anvendelsen af data og kunstig intelligens (AI) til at forudsige og imødekomme forbrugernes behov. AI kan analysere store mængder data for at identificere mønstre og præferencer, hvilket giver virksomheder mulighed for at skabe mere personlig og målrettet produktudvikling og markedsføring. AI kan med fordel også anvendes til at optimere forsyningskæder.
En anden væsentlig trend er brugen af augmented reality (AR) og virtual reality (VR) til at skabe engagerende og interaktive kundeoplevelser.
Disse teknologier og trends – og flere andre digitale trends – er afgørende for fødevarevirksomheder, der ønsker at være på forkant og skabe innovative, digitale oplevelser for deres kunder. Men hvordan kan man konkret implementere disse og andre digitale teknologier for at opnå maksimal effekt?
Hvordan kan din virksomhed skille sig ud digitalt?
På pej gruppens fødevarekonference i september vil Kristoffer Okkels, en erfaren ekspert inden for kommerciel strategi og digital udvikling, besvare spørgsmålet om, hvordan fødevarevirksomheder kan skille sig ud digitalt. Med 15 års erfaring inden for teknologi, forretning og kreativitet, har Kristoffer Okkels specialiseret sig i at hjælpe virksomheder med at forstå og tilpasse sig deres kunders stigende forventninger. Hans karriere inkluderer ledende stillinger hos DatagrafOtw, Creuna, Impact commerce og Mindshare, og han arbejder nu som selvstændig forretningsudvikler.
I sit indlæg vil Kristoffer Okkels præsentere cases, kampagner og innovationer fra nogle af verdens førende fødevarevirksomheder samt andre brancher, der kan tjene som inspiration. Foredraget vil være en tour de force i de kommercielle og digitale greb, som fødevarevirksomheder kan anvende. Uanset om din virksomhed har direkte relationer med kunderne eller er afhængig af forhandlere, vil der være værdifuld indsigt at hente.
Foto: Unsplash