I TID & tendenser nr. 5, som netop er landet hos alle abonnenter, dykker vi blandt andet ned i fremtidens arbejdsmarked, kommende food trends og begrebet væredygtighed.

Så er læsningen sikret på de blæsende efterårsdage: Alle abonnenter på TID & tendenser har nemlig modtaget årets femte trykte udgave af tidsskriftet.

Som altid tager tidsskriftet favntag med forskellige temaer, der kredser om samfund, tidsånd, forbrug og livsstil. Denne gang er der fokus på temaerne: fremtidens arbejdsmarked, food trends, væredygtighed og retail/e-tail.

I TID & tendenser nr. 5 2022 kan du blandt andet læse om:

Du er jobbet, og jobbet er dig
Det er vigtigt at starte med planlægningen af udflyvningen fra arbejdsmarkedet i god tid. Sådan lyder opfordringen fra Henrik Ørholst.

Upcycling – fra spild til spiseligt
Flødebolleskum lavet på kikærtevand, is på brødrester og kartoffelprotein som køderstatning. Johanne Birn retter blikket mod det, som før var spild, men som i dag er mad.

Gå med det gode – om væredygtighed og energi
Lars Sander Matjeka kommer med en opfordring til ledere om at skabe en væredygtig arbejdsplads med fokus på trivsel, arbejdsglæde og positiv energi.

Retaildesign i en cirkulær økonomi
Ifølge Mia Borch Münster kan designere spille en central rolle i overgangen til bæredygtig produktion i forhold til retaildesign-projekter, der ofte sætter et stort klimaaftryk.

Tidsskriftet TID & tendenser er eksklusivt for abonnenter, som får de trykte udgaver tilsendt og har mulighed for at læse alle artiklerne online. 

Er du ikke abonnent, men vil gerne læse med og samtidig få del i alle de andre fordele i TID & tendenser-universet? Læs mere om et abonnement her.