2020 lakker mod enden, og det betyder, at årets sidste udgave af TID & tendenser er landet hos alle abonnenter. I denne specielle tid, hvor du måske helst bare vil gå i hi, giver TID & tendenser dig mulighed for at blive klogere og styrke dig selv og din organisation til fremtiden. 


I TID & tendenser nr. 4 2020 kaster vi både lys over kriser gennem tiden, og hvad vi har lært af det, hvordan du bliver en stærkere og modigere leder, hvordan livsstil og farver ser ud til sæsonen autumn/winter 21/22, og hvilken spirituel revolution der venter rundt om hjørnet.

Se noget af indholdet herunder.

Den spirituelle revolution
Efter den 4. industrielle revolution kommer der ikke en nummer 5. Der kommer en langt mere menneskelig, fællesskabsorienteret, åndelig og meningsdrevet revolution.

 

Coronakrisen – måske den første krise på 1. klasse
De store kriser, der har fundet sted gennem de seneste 100 år, fortæller entydigt, at som hovedtrend er verden kommet styrket og rigere ud af krisen.

 

Kan dagligvarebranchen slå mærkevarerne ihjel?
Et nyt studie fra Aarhus Universitet viser, at private label-produkter har svært ved at erstatte mærkevarer, da stærke brands driver mere salg.

 

Her finder du fremtidens retail
Den fysiske detailhandel er ikke fulgt med tiden, og det hævner sig nu specielt under Covid-19. Der er brug for et nyt mindset, hvor brands bygges digitalt op fra bunden.

 

Ledelse kan læres
At praktisere god ledelse er i meget høj grad et spørgsmål om teknik. Med en række greb og værktøjer kan de fleste lære at udøve god ledelse.

 

Er du ikke abonnent? Og ønsker du at modtage bladet og få de mange abonnementsfordele? Så kan du læse mere om et abonnement på TID & tendenser her